8. Golfmatka Pattayalle Thaimaahan
03.-31.10.2008, osa 1

Matkaseura: EJH, Päivi Hänninen, Seija Seppälä, Antti Seppälä, Timo Leino, Kari Ruusukunnas (03.-17.10.), Tuija Elomaa (17.-31.10.), Maria Siro (17.-31.10.), Timo Siro (17.-31.10.)
    Matkareitti: lento Helsinki - Bangkok, minibussi Bangkok - Pattaya - Bangkok, lento Bangkok - Helsinki
    Pelatut kentät: Plutaluang Navy Golf Course (3), Siam Country Club Plantation (2), Khao Kheow Country Club (2), Bangpra International Golf Club (2), Phoenix Golf & Country Club (3), Eastern Star Country Club, Rayong Green Valley Country Club, Burapha Golf Club, Mountain Shadow Golf Club, Pattaya Country Club, Bangpakong Riverside Golf Club, Pattana Sport & Golf Club, Bang Sare Recruit Training Center Golf, Crystal Bay Golf Club, Siam Country Club Old Course.
    Olen päivittänyt myös erilliset sivut Golfista Pattayalla. Vilkaiskaapa sitäkin!

Osa 1 Osa 2 Osa 3

Alkusanat

Tämän matkan suunnittelu aloitettiin jo Pattayalla 2007. Koska silloin olimme siellä vain 2 viikkoa, päätimme seuraavalla kertaa olla 4 viikkoa. Päivin ja minun lisäksi Timo Leino lupasi tulla mukaan. Myös Seppälän Antti ja Seija halusivat mukaan ja lähinnä Antin työkiireet rajasivat matka-ajan lokakuulle. Tuija Elomaa lupasi tulla vain kahdeksi viikoksi lokakuun loppupuolelle. Lennot varasin netistä 1.1.2008 ja Finnairin Bangkokin lennon hinnaksi tuli 682 €. Sitten alkoi asumismuodon valinta. Seppälät olivat päättäneet asua Condominiumissa ja varasivat huoneen View Talay 2:sta Jomtienin läheltä. Me Päivin ja Timon kanssa päädyimme hotellivaihtoehtoon. Netistä etsin edullisia hotelleja hyviltä paikoilta ja lopulta päädyimme valitsemaan Hotel Royal Palacen Second Roadin varrelta Etelä-Pattayalta. Keväällä Belekin reissulla houkuttelimme mukaan Timo ja Maria Siroa ja houkuttelu kantoi hedelmää aprillipäivänä, jolloin he varasivat Aurinkomatkoilta 2 viikon matkan Siam Bayshoreen lokakuun loppupuolelle. Kesällä mukaan ilmoittautui vielä Kari Ruusukunnas, joka lähti Timon kämppäkaveriksi ensimmäiseksi kahdeksi viikoksi. Vilkkaan e-mailkirjeenvaihdon jälkeen hotellihuoneen hinnaksi tuli 1090 bt/vrk eli 27 vuorokaudelta yhteensä 29430 bt. Se tekee henkeä kohti n. 325 €. Lisäksi piti liittyä jäseneksi hotellin klubiin, joka maksoi 350 bt. Kyyti Bangkokin kentältä Pattayalle maksoi reilut 2000 bt ja koska meitä oli kyydissä kuusi, henkeä kohti hinnaksi tuli n. 10 €. Paluumatkalla meitä oli neljä. Yhteishinta lennoille, hotellille aamiaisineen ja kuljetuksille oli hieman yli 1000 €/henki.

Matkan kesto oli siis 4 viikkoa ja kaikki arkipäivät oli pyhitetty golfin peluulle ja lisäksi pelattiin jokaisena sunnuntaina.

Hotellina Pattayalla oli siis meillä Päivin kanssa ja Leinon Timolla Hotel Royal Palace. Timon kämppäkaverina oli ensimmäiset 2 viikkoa Kari Ruusukunnas ja toiset kaksi viikkoa Tuija Elomaa. Seppälät asuivat Jomtienilla View Talay 2:ssa ja Sirot Hotel Siam Bayshoressa.

Golfia pelattiin 22 kierrosta 20 eri kentällä. Osa porukasta piti välipäiviä. Uusia kenttiä tuli pelattua vain kaksi eli Siam Country Clubin Plantation kentän 27 reikää.

Vielä on Pattayan läheltä pelaamatta Wangjuntrin kaksi/kolme kenttää, uusi Amata Spring ja Bangpakong Golfin 9-reikäinen kenttä. Lisäksi Khao Kheowin lähellä on uusi kenttä Pleasant Valley CC, jossa 9 reikää on jo valmiina. Lisäksi Sattahipissa on kaksi tuntematon 9-reikäistä kenttää, joten syitä uudelle reissulle Pattayalle vielä jäi.

Perjantai 03.10.08. Ruusukunnaksen Kaija tuli Karin kanssa hakemaan meidät 16.50 ja kentällä Seutulassa oltiin 17.35. Seija ja Antti olivat jo siellä baggage drop-jonossa, joka oli melko pitkä. Timppa tuli myös nopeasti ja Tuija oli saattamassa. Golfbägin maksut 40 € (minulla ja Karilla oli bägi) hoidettiin 2 kerrosta alempana Finnairin toimistossa. Lähtöselvityksen tein netissä edellisenä päivänä ja matkatavaroiden jättäminen sujui jonosta huolimatta nopeasti ja päästiin käymään tax free-ostoksilla ja parilla oluella. Tiskillä ennen koneeseen menoa bongattiin virkailijana Big Brotherin menneiltä kausilta tuttu Antti Asikainen. Finnairin vuoro AY 095 ja MD-11 lähti kohti Bangkokia aivan aikataulun mukaisesti 20.10. Lento alkoi ihan mukavasti. Helsingissä satoi lähtiessä vettä ja lämpötila oli 12 astetta.

Mukana matkalla olivat tässä vaiheessa Seija ja Antti Seppälä, Timo Leino, Kari Ruusukunnas sekä Päivi ja minä. Karin oli määrä olla Pattayalla kaksi viikkoa, me muut neljä viikkoa.

Helsinki 03.10.08
Päivin kanssa ollaan valmiit siirtymään Bangkokin lennolle. Kari, Timo ja Seija odottelevat lähtöpaukkujen ääressä. Pienet oluet tai viinit maistuvat aina matkalle lähdettäessä.

Lauantai 04.10.08. Matkalla saatiin hieman nukuttuakin ja Bangkokin Suvarnabhumi-kentälle saavuttiin hieman etuajassa 9.50. Thaimaan aika oli Suomen aika + 4 tuntia. Sää oli pilvinen ja lämmintä n. 28 astetta. Peran vaimon Somin veli oli meitä vastassa minibussilla ja nopeasti sujuneiden tarkastusten ja matkatavaroiden saamisen jälkeen löydettiin helposti noutaja. Suvarnabhumista päästiin lähtemään 10.55 ja Pattayalla oltiin 12.30, joten Hotel Royal Palaceen saavuttiin hyvissä ajoin. Antti ja Seija jatkoivat matkaa View Talay 2:een. Huoneet piti hotellissa maksaa aina viikoksi eteenpäin ja viikkohinta huoneelta oli 7630 bt. Hinta perustui hotellin klubin jäsenyyteen, joka maksoi 350 bt. Ensimmäiset huoneet saimme 8. kerroksesta, mutta ne olivat takapihalle päin, joka oli yhtä rakennustyömaata. Toiset huoneet 7. kerroksessa olivat merelle päin, mutta huoneissa ei ollut parveketta; väliovi kylläkin. Ei nekään kelvanneet. Sitten saatiin huoneet 520 ja 521 5. kerroksesta meren puolelta ja niissä oli parveke. Merikin näkyi jonkin verran ja nyt kelpasivat.

Nopean majoittumisen jälkeen lähdettiin Pattaya Sports Clubille hakemaan kortit Timpalle ja Tuijalle. Sitten mentiin samalla taksilla Peran baariin Vivianiin Jomtienille ottamaan Päiville ja Timpalle bägit. Sitten ajettiin takaisin hotellille ja käveltiin Windyn baariin ja sieltä rahanvaihdon jälkeen syömään Kings Food Restaurantiin. Hotellilla oltiin takaisin 20.00. Kari soitti Lekille ja tilasi hänet seuraavaksi aamuksi hotellimme eteen ensimmäistä pelimatkaa varten.

Päivän ylin lämpötila oli 29.7 astetta ja sää poutainen.

Bangkok - Pattaya 04.10.08
Antti, Seija ja Päivi odottelevat matkatavaroita Suvarnabhumissa. Thaimaa toivottaa tervetulleeksi ja viimeinen etappi kohti Pattayaa alkaa. Suvarnabhumi ympäristö alkaa jo olla valmis ja siisti teitä myöten.
Timo, Päivi ja Kari hotellimme Royal Palacen edessä.
Royal Palace Hotel on 11-kerroksinen kolmen tähden hotelli.
Parvekkeelta näkyy hyvin vastapäinen Marriott-hotelli.

Sunnuntai 05.10.08. Yöllä oli pieni ukonilma ja alin lämpötila oli 25.8 astetta. Aamulla paistoi kuitenkin jo aurinko. Aamiainen todettiin hotellin buffetpöydässä hyväksi, vaikka munanpaistajaa ei ollutkaan. Pekoni myös puuttui pöydästä, mutta myöhemmin huomattiin, että sitä saa pyytämällä. 8.30 saatiin klubikortit respasta ja Lek tuli noutamaan Timon, Karin, Päivin ja minut vanhalla autollaan. Menomatkalla Lek kävi hakemassa kotoaan Pattaya Tailta aivan läheltä Sukhumvitia Karin syyskuussa jättämät pallot. Samalla nähtiin myös Lekin vaimo. Koska oli viikonloppu ja aikaa ei oltu varattu, päätettiin mennä Plutaluangiin, koska se on edullinen ja siellä on kaksi kenttää. Pelaamaan päästiinkin hyvin ja kierrettiin lenkit South ja West. Reissun ensimmäisen birkun tein Westin 1. reiällä. Alku oli hankalaa, mutta sitten alkoi peli jo kulkemaan. Timo vei kuitenkin skinissä 12 reikää. Antti ei ollut pelikykyinen ja Seijakin piti vapaata. Lähtö kierrokselle oli 9.30, pelaajia ei ollut kovin paljon ja kierros kesti 4.5 tuntia. Greenfee oli 850 bahtia.

Lek toi meidät hotellille ja hetimiten lähdettiin katsomaan Seppälöiden kämppää View Talay 2:ssa. Antti keitti kahvit ja kämppää ja maisemia 14. kerroksesta ihasteltiin joukolla. Sitten käveltiin Jomtienille ja käytiin syömässä hollantilaisessa ravintolassa. Sen jälkeen poikettiin vielä Vivianissa Peraa moikkaamassa. Sitten ajettiinkin 10 bt:n bahtbussilla hotellille. Huoneessamme otettiin vielä iltaoluet ja konjakit Timpan ja Karin kanssa. Noin 23.00 painuttiin pehkuihin.

Päivä oli aurinkoinen ja ylin lämpötila varjossa parvekkeellamme oli 30.5 astetta.

Plutaluang - Pattaya 05.10.08
Plutaluangin South 1 on mukavan avara par 5, jossa on korotettu griini. Timo asettautuu lyömään West 8:lla, par 3 alamäkeen ja lammen yli. West 9:n suuri griini on saarella, jonne on kokonsa puolesta helppo päästä.
2nd Roadin ja Beach Roadin välissä on uusi siisti kauppakuja Pattaya City Walk. Seppälät asuivat tässä suuressa View Talay 2A:n condominiumissa 14. kerroksessa. 14. kerroksesta on hyvä näköala Jomtienille päin, jossa on uusia korkeita condoja.

Maanantai 06.10.08. Yön alin lämpötila oli 25.2 astetta ja aamu oli puolipilvinen. Aamiaisen jälkeen tuli Lek hakemaan meitä 8.30 ja ajettiin Siam Country Clubin uudelle Plantation-kentälle. Aika oli varattu 9.30, mutta sitä ei näkynyt listoilla. Portilla kysyttiin meiltä varausta ja päästiin sisään. Urheilupäivän pakettihinta greenfeelle, caddylle ja autolle oli 1990 bt. Proshopista ostin hanskan 350 bahtilla. Startterillakaan ei varattu aika näkynyt ja hän antoi uuden ajan 10.52. Lockerista tultuamme startteri kuitenkin sanoi, että voimme lähteä heti kentälle. Niin lähdettiin pelaamaan uuden hienon kentän C (Pineapple)- ja B (Tapioca)-lenkit. Ennen starttia testasimme kuitenkin valtavan puttigriinin. Tilaa avaukselle oli ainakin ykkösväylällä hyvin ja sama jatkui koko kierroksen. Komeita bunkkereita on paljon. Griinit olivat karkean oloiset, mutta nopeat. Kukkia ei vielä paljon ollut, mutta kivoja istutuksia kyllä paljon joka puolella. Autossa sai olla vain yksi pelaaja ja caddy ajoi sitä pitkin kentän reunoja asfalttiteitä pitkin. Kierros kesti noin 5 tuntia, koska jouduttiin odottelemaan melkoisesti edellä meneviä pelaajia.

Suihkun ja klubioluiden jälkeen palattiin hotellille, jossa keitettiin kahvit. Sitten lähdettiin viemään pyykit hotellin vieressä olevaan pesulaan. Päivin kanssa mentiin vielä läheiseen parturiin, jossa tukan leikkuu maksoi 200 bt. Timo ja Kari menivät hierontaan, jonne Päivikin meni parturin jälkeen. Minä menin odottelemaan muita viereiseen pieneen baariin. Sen jälkeen mentiin porukalla syömään Beach Roadille pieneen Bay Watch-ravintolaan. Sieltä käveltiin pienen lenkin jälkeen takaisin hotellille. Karin ja Timpan huoneessa otettiin yömyssyt ja nukkumaan mentiin joskus 10:n jälkeen.

Päivä oli aurinkoinen ja ylin lämpötila oli 30.9 astetta.

Siam Country Club Plantation - Pattaya 06.10.08
Päivi avaamassa Plantationin C1 tiillä. Tilaa näyttäisi olevan hyvin. Tässä näkyy C1 ja B1 väylät, startterin rakennus ja vasemmalla klubitalo. C2 on par 5, jonka alussa on tilaa, mutta sitten alkaakin olla bunkkereita.
Koko kenttä on avaran näköinen, koska isoja puita ei ole ja klubi näkyy melkein joka väylälle. C2:n toisessa lyönnissä pitää olla tarkkana, sillä bunkkereita riittää eikä sivuunkaan saisi mennä. C7:lläkin on suuria bunkkereita ja lisäksi salakavala poikittainen vesieste ennen griiniä.
B2:n tiiltäkin näkyy hyvin monta väylää. Ominaista kentälle on ruskeat ruohoistutukset, jotka on leikattu väylien vierestä lyhyeksi. Vasemmalla näkyy suuri hiekka-alue, joita on koristamassa kenttää eri puolilla. Pahemmin ne eivät peliin kuitenkaan tule. B9 pelataan ylämäkeen ja siinäkin on bunkkereita vastassa. Kenttä oli erinomaisessa kunnossa ja griinit tasaisia.
Klubille tuleva tie on koristeltu bunkkerein, joita kentältäkin löytyy. Hotellimme vastapäätä olevan Royal Garden Plazan erikoinen julkisivu. Päivin kanssa käytiin parturissa aivan hotellimme vierellä.

Tiistai 07.10.08. Aamu valkeni aurinkoisena ja yön alin lämpötila oli 25.9 astetta. 9.00 lähdettiin Lekin kyydissä neljästään Khao Kheowiin. Matkan varrelta ostettiin kojusta palloja. 12 hyväkuntoista Bridgestonen B-330 palloa maksoi 500 bt. Kentälle saavuttuamme pääsimme heti pelaamaan. Peli sujui alussa hyvin, mutta hyytyi sitten. Draivit onnistuivat koko ajan mukavasti. Greenfee oli sport dayn ansiosta 700 bt, caddy 250 bt ja lisäksi saatiin lounaskuponki. Sitä käytettiin klubin ravintolassa pelin jälkeen. Khao Kheow ei ollut totutun hyvässä kunnossa, koska kenttää kunnostettiin sesonkia varten. Nyt pelattiin B ja C. A näkyi olevan pois käytöstä kunnostustöiden vuoksi.

Hotellilla laitettiin kahvit ja kun olin hakenut pyykit, lähdettiin Karin ja Päivin kanssa Pattaya Opticaliin lasiostoksille. Timppa meni hierontaan. Suomea puhuvan omistajan nimi on Burachai Viboonthananan. Lasien tilauksen jälkeen mentiin syömään 2nd Roadin varrella Domicilin vieressä olevaan Brauhaus-ravintolaan. Sitten käveltiin takaisin hotellille päin ja tavattiin Timo, joka meni syömään hotellimme lähellä olevaan Ruen Thai-ravintolaan. Menimme mukaan juomaan oluet ja seuraamaan thaimaalaista live-musiikkia ja tanssiesityksiä.

Päivä oli lämmin ja aurinkoinen. Ylin lämpötila parvekkeella oli 31.4 astetta. Golfkentällä kauempana merestä oli varmasti vielä lämpimämpää ja kosteus oli suuri, joten koko vaatekerta meni pelin jälkeen vaihtoon.

Khao Kheow - Pattaya 07.10.08
Khao Kheowin B2:ltakin löytyy ruohomättäin koristeltu bunkkeri. Päivi avaamassa B3:lla, joka on normaali par 3 veden yli. B7 seuraa lammen rantaa, kuten moni muukin väylä Khao Kheowissa.
Yksi Pattayan kuvatuimmista väylistä on Khao Kheowin B8. Komea väylä on B9:kin, joka on todella haastava par 4. C1 on myös rakennettu aivan lammen rannan mukaisesti.
Päivi avaamassa C9:llä, joka on aiku tutun näköinen. Royal Palacen etupihalla on komea lammikko patsaineen. Hotellin lähellä on uusi komea kauppakeskus The Avenue Pattaya.

Keskiviikko 08.10.08. Yön alin lämpötila oli 24.3 astetta ja aamu oli selkeä. Aamiaiselle mentiin hieman myöhemmin, sillä Lek tuli vasta 9.25. Nyt haettiin myös Seija pelaamaan ja mentiin Bangpra International Golf Clubille. Lähtöaika oli vasta 12.00, mutta pelaamaan päästiin kuitenkin heti 11:n jälkeen. Sport dayn ansiosta greenfee oli 500 bt ja caddy 220 bt.Alussa pelattiin Karin ja Timon kanssa kolmistaan ja Päivi tuli Seijan kanssa perässä. Peli eteni melko hitaasti ja loppuväylät pelattiin kaikki yhdessä. 15. griinillä nähtiin melkein 2-metrinen varaani, joka löntysteli kaikessa rauhassa griinille ja sen yli bunkkeriin. Seuraavalla väylällä olivat apinat. Aurinko paistoi, mutta kauempana näkyi ukkospilviä ja kuului jyrinää.

Hotellilla keitettiin taas kahvit ja sitten myöhemmin lähdettiin syömään Ruen Thai-ravintolaan, jota Timo testasi jo edellisenä päivänä. Se on aivan Royal Twin Palace-hotellin vieressä 2nd Roadin poikkikujalla. Paluumatkalla käytiin kaupassa ja istuttiin hetki iltaa yhdessä. Aivan hotellimme vieressä olevalla kadulla on kaksi kauppaa, useita pesuloita, hierontapaikkoja, rahanvaihtopaikka ja partureita. Lisäksi yksi tyttöbaari on samalla kadulla. 2nd Roadilla n. 100 metriä pohjoiseen on CBS Asia Travel Internet, jossa kävin hoitamassa sähköposti- ja nettiasiat. Käyttö maksoi 1 bt/min.

Koko päivänä ei satanut ja ylin lämpötila oli 31.1 astetta.

Bangpra 08.10.08
Bangpra on komea ja mukava viidakkokenttä, jonne on syytä varata aika etukäteen. Vettä on paljon tälläkin kentällä, kuten tässä 3. väylällä, joka on par 4 dogleg vasemmalle. 3. väylän jälkeen on kioski ja 4. väylän valkoinen tii näkyy veden takana. Kuvattu punaiselta tiiltä.
5. väylä on komea par 5, jolla on mittaa 480 yardia. Griinille tullaan tietysti veden yli. Tätä 12. väylää ovat tourpelaajat kehuneet yhdeksi maailman parhaista lyhyistä par 3-väylistä. 15. griinillä kohdattiin melkein 2-metrinen varaani, joka kaikessa rauhassa löntysteli griinille.
Peli jatkui eivätkä caddyt kummemmin kiinnittäneet otukseen huomiotaan, joten ei liene erikoista. 17. väylä on taas tuttu veden yli pelattava par 3 ja tällä on mittaakin mukavasti. Tälle luonnon keskellä olevalle komealle kentälle tulee mielellään uudestaan.

Torstai 09.10.08. Aamulla sää oli edelleen selkeä ja yön minimi oli 26.0 astetta. Aamiaisella ei hotellissa käyty. koska meillä oli peli Peran porukan kanssa ja siihen kuului aamiainen Vivianissa. Hinta oli 1700 bt, joka sisälsi kuljetuksen, greenfeen, caddyn ja aamiaisen. Peran pro haki meidät hotellilta ja Hemi ja Pera tulivat samassa kyydissä Phoenix Country Clubille. Pauli ja Siv tulivat sinne omalla autolla. Minä pelasin Hemin ja Paulin kanssa. Päivi, Sija ja Siv menivät edeltä ja perässä tulivat Timo, Kari ja Pera. Antti jäi klubille harjoittelemaan ja kuvailemaan aina kun porukoitamme tuli lähelle. Mountain-lenkki pelattiin ensin ja sitten Lakes. 1 birkku ja 8 paria oli tuloksena ja lyöntimäärä oli 83. Minulla irtosi pari päivää aikaisemmin rauta-8:sta lapa ja jätin mailan korjattavaksi Peran prolle. Korjaus maksoi 500 bt ja mailan sain pari päivää myöhemmin. Loppukierroksella satoi aivan vähän, mutta kauempana jyrisi taas ukkonen. Kun viimeinen reikä oli pelattu, rupesi satamaan oikein kunnolla. Klubilla otettiin pelin jälkeen oluet kaikessa rauhassa, vietiin Hemi, Pera, Seija ja Antti Vivianiin. Sitten ajettiinkin hotellillemme kahville.

Pienen levon jälkeen lähdettiin kävelylle ja vietiin pyykit. Rahanvaihtopaikkakin oli aivan hotellimme edessä ja siinä oli taas paras kurssi lähipaikoista. Sitten käveltiin pieni lenkki ja mentiin syömään isot pizzat Hopf-ravintolaan. Valtava hyvä pizza maksoi 220 bt. Ravintolalla on myös oma olutpanimo.

Ensimmäistä kertaa reissun aikana satoi, mutta illalla ei Pattayalla tullut yhtään vettä. Päivän maksimi oli 30.1 astetta.

Phoenix - Pattaya 09.10.08
Phoenix Country Clubin hauskat puut kasvavat, mutta lakavat myös kallistua. Kallioon maalattu iso buddha näkyy mukavasti puiden alta muutaman kilometrin päästä. Hidas peli on ongelma suositulla Phoenixin kentällä, joten ohjeet ovat paikallaan.
Jomtienin korkeat condot ja hotellit näkyvät hyvin myös Mountain-lenkille. 4. väylä on Mountainin ensimmäinen par 3. Vettä on oikealla ja iso bunkkeri edessä. Taivas synkkenee ja Lakesin 8. väylä suurine bunkkereineen alkaa pimetä uhkaavasti.
Sade on mennyt ohi. Aurinko laskee ja ilta saapuu Pattayalle. Kaikenlaista on keksitty lasten viihtymiseksi Avenue Pattayalla. Hopfin ravintolassa lakoi olla jo jouluvaloja hyvien pizzojen lisäksi.

Perjantai 10.10.08. Taas saatiin herätä kirkkaan taivaan alle. Lämpötila oli alimmillaan 24.2 astetta. Lek tuli hakemaan 8.00 ja suuntana oli Eastern Star. Neljästään oltiin taas matkassa. Peli-ilma oli hyvä, tuulta hiukan ja hieman pilviäkin, mutta ei sadetta. Greenfee oli 700 bt. Päivi ja Kari pelasivat auton kanssa, Timon kanssa käveltiin. Minkäänlaista ruuhkaa ei kentällä ollut. Kentän kunto oli hyvä, vaikka griinejä olikin vasta dressattu.

Paluumatkalla satoi hieman ja iltapäiväkahvien aikaan vähän enemmänkin. Sateen loputtua hain pyykit ja sitten lähdettiin kävelemään 2nd Roadia Siam Bayshorelle päin. Rauhallisesti kävellen aikaa kului 20 minuuttia. Siam Bayshoren sisäpiha oli remontissa, sitä rakennettiin aivan uuteen uskoon. Käytävällä tuli vastaan bellpoika Kromkrich eli KK, jonka kanssa juteltiin tovi. Hotellin aulan läpi mentiin rantakadulle ja Windyn baariin. Sieltä mentiin sitten syömään Nang Nualin kalapuolelle veden ääreen. Seppälätkin tulivat sinne. Ruuan jälkeen syötiin jäätelöt ja otettiin Casablanca-baarissa oluet ja mekongit. Sitten palattiin hotellille, jossa istuttiin iltaa pitkälle yöhön.

Päivän ylin lämpötila oli 32.4 astetta. Se olikin koko reissun korkein mitattu lämpötila.

Eastern Star - Pattaya 10.10.08
Eastern Star on siisti kenttä, jossa luonto on lähellä palmuineen ja kukkineen. 8. väylä on kinkkinen par 5, jonka tunnusmerkki on tämä yksinäinen korkea puu. Komea veden ja bunkkereiden värittämä par 3-väylä löytyy tältäkin kentältä.
Entisen keilahallin paikalle Siam Bayshoren portin viereen on noussut Nova Platinum-hotelli. Näkymä Windy-baarista kävelykadulle päin on vehreä eikä niin helposti tunnistettavissa. Antti, Timo, Esa ja Kari Mekongilla Casablanca-baarissa Walking Streetin pohjoispäässä.

Lauantai 11.10.08. Yön alin lämpötila oli 25.1 astetta ja aamu oli selkeä. Mitään kiirettä ei ollut, sillä pidettiin vapaapäivää. Kävin lukemassa sähköpostit ja vasta n. 11.00 lähdettiin Karin ja Päivin kanssa käymään Outlet Mallissa ja Tesco Lotus-tavaratalossa Thepprasit Roadin päässä. Timo meni uima-altaalle. Taksi ostoskeskukseen maksoi 150 bt. Outlet Mallista ostin yhden pelipaidan. Lotuksesta ostettiin mm. hammastahnaa (Colgate-tuubi maksoi 37 bt). Paluumatkalla haettiin Vivianista pron korjaama rauta-8. Pera ja pro eivät olleet paikalla, mutta maila löytyi yhdestä bägistä.

Hotellille palattuamme keitettiin kahvit ja niitä juodessa tuli melkoinen sadekuuro, joka ei tosin kauan kestänyt. Päivä oli rauhallista lepäilyä ja kun mitään tekemistä ei ollut, päätettiin lähteä sunnuntaina pelaamaan. Syömässä käytiin hyvissä ajoin aivan lähellä 2nd Roadilla sijaitsevassa Aloha-ravintolassa. Sitten palattiin kaupan kautta hotellille ja istuttiin iltaa jonkun aikaa.

Päivän ylin lämpötila oli 30.7 astetta. Aamupäivä oli selkeä, mutta iltapäivällä tuli sadekuuroja ja ukkonenkin jyrisi kauempana.

Pattaya 11.10.08
Tesco Lotus supermaketin lihatiski on mielenkiintoisen näköinen. Tältä näytti kahvipöytämme päivittäin, nyt lisänä normaaliin pullat. Käsi kädessä Päivin kanssa huoneessamme, johon on saatu ruusuja.

Seikkailu jatkuu ja jatkuu

AIHEESEEN LIITTYVÄT LINKIT

Thaigolfer tarjoaa melkoisen täydellisen listan Thaimaan golfkentistä ja tiedot sekä kuvia ja kommentteja hyvin monista kentistä. Kentät ovat aakkosjärjestyksessä, mutta ne saa myös alueittain.

Golf Guide Index Kenttäesittelyjä joka puolelta Thaimaata, melko kattava. Jokaisesta esitellystä kentästä on paljon tietoa ja komeita kuvia.

Pattaya.com tarjoaa paljon tietoa Pattayasta. Golfkentistä on toistaiseksi vain luettelo.

Pattaya Sports Club - Pattaya Thailand on Pattaya Sports Clubin kotisivu, jossa on paljon hyödyllistä tietoa golfareille.

Siam Bayshore Resort Pattaya Hotel, Thailand. Hotel Siam Bayshore Resortin kotisivu.

Pattaya City. Kaikki tärkeimmät tiedot Pattayan kaupungista, aina tarkkaa karttaa myöten.

Pattaya Mail Newspaper. Pattaya Mail on kerran viikossa ilmestyvä Pattayan englanninkielinen sanomalehti. Uutisia Pattayalta ja paljon PSC:n golftuloksia. Mielenkiintoisia juttuja on paljon.