Golf Digestin lukijamatka Gdanskiin Puolaan 20.-26.04.2010

Matkaseurue: 40 pelaajaa eri puolilta Suomea
    Matkareitti: laiva Helsinki - Gdynia, bussi joka päivä käytössä, majoitus Gdanskissa, laiva Gdynia - Helsinki
    Pelatut kentät: Sierra Golf Club (2 kierrosta), Gdansk Golf & Country Club ja Sand Valley Golf & Country Club

Tästä matkasta Puolan helmet kerrottiin 3.3.2010 tulleessa Golf Digest-lehdessä. Innostuin siitä heti, koska Päivin kanssa on ollut jo kauan puhetta, että pitäisi lähteä käymään Puolassa. Matkan hintakin oli sopiva ja ajankohta kävi meille hyvin juuri ennen golfkauden alkua Suomessa. Laivamatkat, majoitus 5 tähden hotellissa Gdanskissa, kuljetukset perillä, tervetuloiltapala, neljä kierrosta golfia kolmella eri kentällä ja gaalaillallinen maksoivat 495 euroa. Soitin matkaa junailevaan Golfreseptiin heti seuraavana päivänä ja varasin matkan. Mukaan otettiin 40 henkeä ja se myytiin nopeasti loppuun.

Onneksi matka olikin tarkoitus tehdä Finnlinesin laivalla Gdyniaan, sillä Islannin tulivuorenpurkauksen aiheuttama tuhkapilvi sotki Euroopan lentoliikenteen täysin ja samaan aikaan tuhansia matkalaisia jäi kohteisiinsa odottelemaan kotimatkan järjestymistä. Lentoliikenne alkoi kuitenkin Puolassa olomme aikana, mutta varsinkin menomatkalla laiva oli täynnä.

Tämän matkakertomuksen yhteydessä on paljon kuvia. Jos haluat nähdä kuvan suurempana, klikkaa pikkukuvaa!

Tiistai 20.04.10. Matkaan lähdettiin omalla autolla 15.40. Vuosaaren satamassa oltiin 16.30 ja auton vein terminaalin vieressä olevaan parkkihalliin. Golf Digestin edustaja Kimmo Ekroth oli vastaanottamassa meitä terminaalissa, antoi hyttiavaimet ja matkalukemista muovikassillisen. Finnlinesin edustaja tarkasti, että meillä oli passit mukana. Odotellessamme noteerasin kaksi ennestään tuttua, Erkki Oilan, joka on entinen Nurmijärven Golfseuran puheenjohtaja, sekä Kai Kilapan, joka on valokuvaaja ja Kymen Golfin entinen kapteeni. N. 17.00 meidät vietiin pienillä busseilla suoraan laivaan 7. kannelle, jossa hyttimmekin 7018 oli. Laiva oli Finnlinesin Finnmaid, joka rahdin lisäksi ottaa 500 matkustajaa ja autonkin voi tarvittaessa ottaa mukaan. Sää oli lähtiessämme pilvinen, mutta sateeton ja lämpötila oli n. 7 astetta.

Laivan piti aikataulun mukaan lähteä 18.30, mutta se irtosi laiturista puoli tuntia myöhässä 19.00. Hyttimme oli melko tilava kahden hengen ulkohytti. Iltaa vietettiin porukalla ja matkakavereihin tutustuttiin laivan baarissa 11. kannella, jossa kaikki yleiset tilat sijaitsivat. Siellä oli laivan ravintola, kaksi baaria, kokoustiloja ja saunaosasto. Pieni myymälä oli illalla auki vain tunnin ja silloin kovassa ruuhkassa tehtiin ensimmäiset ostokset. Baarit menivät kiinni 24.00, joten nukkumaankin päästiin ajoissa.

Helsinki - Gdynia - Sierra Golf Club - Gdansk 20.04.2010.

Helsinki jää taakse. Ilma oli sen verran kolea, että Finnmaidin kannella ei ole juuri porukkaa.

Golf Digestin Kimmo Ekroth kertoo matkan yksityiskohdista laivassa.

Osa porukkaamme nautiskelemassa laivan ravintolassa aivan laivan keulassa.

Keskiviikko 21.04.10. Matka sujui tyynessä säässä mukavasti. Illalla olin jo maksanut lounaan (17 €) lisäksi aamiaisen (10 €), jonne mentiin 8.00. Se oli melko hyvä eikä pahempaa ruuhkaa syntynyt. Sitten olikin aikaa lepäillä ja katsella televisiota, jossa näkyivät Suomen pääkanavat perille saakka. Pian oli jo lounaan aika ja sekin oli ihan hyvä. Kauppa oli nyt auki kahteen otteeseen 1.5 tuntia kerrallaan ja ruuhkaa ei enää ollut. Gdanskin edustalla lenteli neljä helikopteria muodostelmassa vastaanottamassa meitä.

Gdyniaan saavuttiin 14.50, mutta ulos laivasta päästiin vasta, kun henkilöautot ja osa perävaunuista oli purettu laivasta. Se kesti reilut puoli tuntia. Bussi oli meitä vastassa 3. kannella. Kun kaikki olivat kyydissä, lähdettiin ajelemaan ilman mitään passitarkastuksia kohti ensimmäistä kenttää. Pelivehkeet oli jo puettu päälle ja bägit laitettu pelikuntoon. Ruuhkaa oli melkoisesti ja sitä pahensi, kun yksi rekka hyytyi kapeassa paikassa eteemme. Kuski sai kuitenkin auton toimimaan vartissa ja matkaa päästiin jatkamaan. Sierra Golf Clubilla oltiin vasta 17.15. Siellä olivat vastassa Sand Valley Golf & Country Clubin johtaja Kai Hulkkonen, joka hoiti kaikki pelijärjestelyt reissullamme. Myös kilpailun johtaja, Sand Valleyn irlantilainen pro Paul McLoughlin oli vastassa. Meille oli varattu yhteislähtö ja autot aina kahta henkeä kohti. Autossa oli GPS-järjestelmä, joka näytti pelattavan väylän, draivin pituuden ja matkan lipulle. Lisäksi autosta löytyi pallon- ja mailanpesulaite. Päivin kanssa meillä oli yhteinen auto ja kanssamme 6. väylältä aloittivat Erkki ja Eero Nurmijärven Golfklubista. Peli sujui joutuisasti, mutta aurinko laski jo 20.00, joten päätimme lopettaa 18. väylän jälkeen ja 5 väylää jäi pelaamatta. Osa porukastamme ehti pelata 17 väylää. Kenttä oli hieno, kumpuileva ja mielenkiintoinen. Puita oli vähän ja pääosa niistä oli vielä pieniä. Kunto oli erinomainen, aivan kesäkunnossa. Griinit olivat todella upeassa kunnossa, mutta melko hitaat. Vesiesteitä oli mukavasti ja mieleenpainuvia väyliä useita. 16. väylän tiin tuntumassa oleva vessa sai erityiskiitokset. Pelin jälkeen saimme klubilla keittoa ja valkosipulileipää.

21.15 lähdettiin kohti Gdanskia, jossa olimme 22.05. Bussi ajoi aivan hotellimme Radisson Blu eteen ja huoneet saimme hetkessä. Meillä oli huone 447, josta näkymät olivat heikot - hotellirakennuksen tiiliseinä pienen pihan takana. Nukkumaan mentiin ajoissa. Radisson Blu Hotel sijaitsee aivan vanhan kaupungin reunassa Motlawa-joen lähellä. Hotellin vierestä alkaa melkein kilometrin mittainen kävelykatu ja pitkä rantatie täynnä ravintoloita ja putiikkeja, joten sijainti on hyvä.

Sää oli koko päivän kylmä ja tuulinen, mutta pelin aikana ei satanut. Illalla tuuli tyyntyi. Lämpötila oli luultavasti ylimmilläänkin vain n. 6 astetta.

Gdansk - Sierra Golf Club 21.04.2010.

Lähestymme Sierra Golf Clubia, joka sijaitsee Wejherowon kaupungin laitamilla.

Sierra Golf Clubilla oli vedetty oikein Suomen ja Puolan liput salkoon kunniaksemme.

Kimmo kertoo pelijärjestelyistä ja vieressä Kai Hulkkonen kuuntelee Sierran johtajan kanssa.

Sään kylmyys näkyy hyvin Päivin pukeutumisesta. 9. griini on aivan klubitalon lähellä.

Vasuri Eero avaamassa 10. väylällä, joka on lyhyehkö par 5. Keli oli kaunis, mutta kylmä.

Kentän kumpuilu näkyy jotenkin tässä kuvassa. Vihreät kuvut ovat rangekatoksia.

15. tiiltä näkyy komeasti kentällä oleva suuri vesieste, jonka yli on rakennettu komeita siltoja.

Eero, minä ja Erkki 16. tiillä valmiina haastavan 160-metrisen par 3:n valloitukseen.

Klubilla oli mukava lämmitellä myös takkatulen äärellä. Klubitalo on komea sisältä ja ulkoa.

Torstai 22.04.10. Aamiaiselle mentiin heti ensimmäisenä 6.30. Se oli melko mukava ja vatsan sai täyteen helposti päivän koitoksia varten. 8.00 oli bussi odottamassa vähän kauempana joen takana, koska hotellin edustan katu on ahdas ja päättyy hotellin eteen. Olimme Päivin kanssa ensimmäisenä ulkona ja bussikuski tuli neuvomaan bussin sijainnin. Minä jäin opastamaan muuta porukkaa hotellin eteen.

Gdansk 22.04.2010.

Hotellimme ravintolasta kävelykadun toisella puolella näkyy Sphinx-ravintola, jossa poikkesimme illalla.

Radisson Blu-hotellin pääsisäänkäynti on tämän umpikujakadun varrella, jonne ei busseilla ole juuri asiaa.

Motlawa-joen toisella puolella hieman kauempana on kivan näköinen Qubus-hotelli.

Aamuruuhkassa ajettiin Postolowoon Gdansk Golf & Country Clubille. Oli ensimmäinen kisapäivä. Pelasimme tämän kierroksen kärryjen kanssa ja ne maksoivat 20 zlotya eli n. 4 euroa. Lähdöt oli merkitty 1. ja 10. tiiltä, mutta Kimmo sai muutettua ne bussimatkan aikana yhteislähdöksi. Meillä oli sama ryhmä kuin edellisenä päivänä eli Päivi, Erkki, Eero ja minä. Aloitimme 3. väylältä. Kenttä ei ollut yhtä hyvässä kunnossa kuin Sierra. Griineillä oli paljon laikkuja ja hiekkaa, joten puttaaminen oli hieman arpapeliä. Rankka talvi oli täälläkin ollut ja se oli tehnyt tehtävänsä. Väylät olivat kuitenkin hyvässä kunnossa. Kenttä on melko tasainen, mutta hienoja ja vaikeita väyliä on muutama ja vettä paikoin kiusaksi asti. Kenttä on toiseksi pisin Euroopassa. Klubitiiltäkin mittaa oli 6332 metriä. Selvisin kentästä todella mukavasti ja 8. väylällä onnistuin tekemään reissun ensimmäisen birkun. Pelin jälkeen saatiin taas ruuat: keittoa ja liharuokaa, joka oli pieni yllätys. Suomalaisen porukkamme lisäksi kilpailussa oli mukana myös puolalaisia, tanskalaisia ja ruotsalaisia. Pomeranian Open pelattiin nyt ensimmäistä kertaa, kolme kierrosta kolmen kentän yhteishankkeena.

Gdansk - Gdansk Golf & Country Club 22.04.2010.

Gdansk Golf & Country Clubin edessä alkoi kova kärryjen virittely.

4. väylä on par 5, jossa vesi on koko ajan mukana vasemmalla. Erkki puttaa.

Komeita kivisiltoja on rakennettu tännekin. Eero poseeraa sillalla.

9. väylällä on kiusana out of bounds oikealla ja griinin edessä piilossa oleva vesieste.

13. väylälle oltiin rakentamassa uutta griiniä entistä vaikeampaan paikkaan veden taakse.

16. väylä on yksi komeimpia ja vaikeimpia par 3-väyliä, mitä on vastaan tullut.

Hyvin syvä bunkkeri griinin edessä kruunaa väylän vaikeuden.

Erkki avaamassa vastatuuleen 1. väylällä aivan klubitalon edessä.

Postolowon klubitalo on ihan komea ja käytännöllinen, ei pröystäilevä.

Syötyämme lähdettiin 15.50 takaisin hotellille Gdanskiin. Nyt matka kesti 45 minuuttia. Bägit voitiin jättää bussiin, sillä se tuli kuskaamaan meitä koko reissun ajan. Suihkun jälkeen tehtiin pieni kierros viereisellä kävelykadulla. Kävimme kaupassa ja oluella hotellimme vastapäätä sijaitsevassa Sphinx-ravintolassa. Gdansk on täynnä vanhoja komeita ja värikkäitä rakennuksia. Hotellimmekin on tehty yhteen sellaiseen. Kävelymme ja pienen tauon jälkeen käytiin vielä aulabaarissa yömyssyillä.

Sää oli edelleen koko päivän kylmä ja tuulinen. Lämpötila oli ylimmillään n. 9 astetta. Omalla mittarilla ei kyetty tällä reissulla mittaamaan, sillä huoneessamme ei ollut parveketta.

Gdansk 22.04.2010.

Kävelykadun varrella on toinen toistaan komeampia rakennuksia.

Pulut viihtyivät patsaan lähistöllä, jossa ne saivat syömistä.

Kadun päässä näkyy kaunis kirkko tai vastaava rakennus.

Yleensäkin katujen päissä olevat rakennukset ovat kauniita.

Tämä patsaan takana näkyvä rakennus taitaa olla museo.

Tässä näkyy sitten hotellimme kävelykadun puoleinen sivu.

Perjantai 23.04.10. Aamulla oli täysin pilvistä. Aamiaiselle mentiin taas 6.30 ja bussi lähti 8.00 kohti Sierra Golf Clubia, jonne ruuhkassa ajo kesti taas melkein 1.5 tuntia. Lähtöaikoja jouduttiin mulkkaamaan, koska emme ehtineet aiottuihin lähtöaikoihin. Nyt lähdettiin 1. ja 10. tiiltä, mutta osa porukastamme myös 11. ja 12. tiiltä. Minä otin kärryt, jotka maksoivat 30 zlotya ja Päivi otti auton 130 zlotya. Me lähdettiin 10. tiiltä 10.30 ja ryhmässäni pelasivat Håkan ja Christel. Päivi lähti peräämme Erkin ja Eeron kanssa. Heti alkumatkasta satoi rakeita, joita kertyi griinille haitaksi asti. Onneksi se kesti vain hetken eikä pahempaa sadetta tullut. Tuuli kyllä yltyi taas kovaksi ja ilma oli kylmä. Palloja katosi tuulen mukana ja meni vesiesteisiin. Griinit olivat erinomaisessa kunnossa ja nyt melko nopeitakin. Väylissäkään ei ollut moittimista.

Gdansk - Sierra Golf Club 23.04.2010.

Hotellimme ravintola on aika siisti ja hillitty väreiltään.

Bussimme odottelee meitä kentälle vietäväksi.

Liikenne oli tässä aika rauhallista, mutta liikennevaloja riittää.

Sierra Golf Clubin komea ja haastava 18. väylä ja klubitalo 10. griiniltä nähtynä.

15. ja 16. väylä ja hiljattain istutettuja kuusia, jotka muuttavat kenttää kasvaessaan.

Tässä näkyy hieno 17. väylä, joka on haastava par 5.

Kenttä on komea siistine vesiesteineen ja komeine siltoineen.

Tässä näkyy sillan takana 16. tiin vieressä oleva siisti toiletti.

3. väylän griinin ympäri on laitettu hevosenkenkäbunkkeri.

4. väylä, par 3 kolmosen griiniltä nähtynä.

5. väylän griinin vieressä on komea kukkaistutus.

10. väylä näyttää tältä 7. tiiltä katsottuna.

8. griini ja 9. väylä, jonka griini on klubin lähellä.

18. väylä näyttää puolestaan tältä klubilta katsottuna.

Rangella on hauskat vihreät lyöntikatokset.

Klubitalo ja terassi näyttävät houkuttelevilta 18. griiniltä päin.

Komea on klubin sisääntulokin kaikkine istutuksineen.

Klubille johtava tie paljastaa, että paikalla on joskus ollut kartano.

Pelin jälkeen saatiin taas keitot ja kunnon ruuat. Pieni olut maksoi klubilla 8 zlotya. Kentälläkin kierteli auto, josta sai lämmintä ja kylmää tarjottavaa. Sierra Golf Clubin normaali arkigreenfee on 190 zlotya ja viikonloppuisin 250 zlotya. Pohjoismaalaiset saavat pienissä ryhmissä 10 % alennusta. Lähialueen hotelleiden kanssa on myynnissä myös edullisia paketteja.

Paluumatkalle lähdettiin 16.10 ja se kesti 1h 15 min. Bägit jätettiin taas bussiin. Pienen lepotauon jälkeen lähdettiin kävelylenkille. Hotellimme aulassa oli 10 hengen suomalaisryhmä, jossa oli yksi seurakaverimme Kjell Danielsson. Menimme kävelykadun päähän ja vähän ylikin, kävimme kaupassa ja palasimme toista reittiä hotellille.

Lämpötila oli hieman kohonnut ja näytti parhaimmillaan 11 astetta.

Gdansk - Sierra Golf Club 23.04.2010.

Valaistus paljastaa hienoja yksityiskohtia vanhoissa rakennuksissa.

Tämä muhkea katedraali voisi olla näyttävämminkin valaistu.

Pieniä tykkejä ja paljon muutakin oli yhden kadun varrella.

Lauantai 24.04.10. Aamulla oli taas täysin pilvistä ja satoi vähän. 7.30 lähdimme ajamaan kohti uutta tuttavuutta Sand Valley Golf & Country Clubia, jonne saavuttiin 8.40. Se on viime kesänä avattu Lassi-Pekka Tilanderin suunnittelema ja suomalaisten rakentama kenttä. Johtajana toimii Kai Hulkkonen, joka oli seurassamme melkein koko reissun ajan. Kentästä näkyi, että kaikki on uutta. Klubitalo on tilapäisesti yhdessä alueen komeista golfasumuksista. Varsinainen klubitalo rakennetaan myöhemmin. Golfautoja ei ollut käytettävissä, mutta kärryjä kyllä rajallisesti. Kentällä voi myös ottaa caddyn, joka kantaa bägin. Caddy maksaa 50 … 60 zlotya. Vain osa heistä osaa englantia ja kaikki ovat golfia aloittelevia, joilla ei useimmilla ole vielä edes greencardia. Päivin kanssa otettiin caddyt ja meillä kävi hyvä tuuri, sillä molemmat puhuivat englantia ja olivat muutenkin hyviä. Päivin tyttöcaddy oli Iza ja minun 2-metrinen 19-vuotias poika Kacper. Pelasimme kilpailun viimeisen kierroksen samoissa ryhmissä kuin edellisenkin. Päivin ryhmä lähti väylältä 6 ja minun väylältä 7, joka on melkein kauimpana klubilta.

Sand Valley Golf & Country Club 24.04.2010.

Caddieni Kacperin kanssa käytiin chippailemassa ja puttailemassa.

10. väylä on par 3 alamäkeen ja viereisellä väylällä on vuohia.

Meitä lähti pelaamaan kaksi kolmen ryhmää väylältä 7.

Hankalan näköisiä paikkoja löytyi melkein joka väylältä.

Hiekkaa on paljon, kuten kentän nimikin jo lupaa.

8. väylä on par 5 ja näyttää tältä griiniltä tiille päin.

9. griinin edessä on hauska rotko ja komea silta.

10. väylä on par 3 ja pelataan alamäkeen isolle griinille.

Väylän jälkeen saatiin sitten eväitä ja vodkashotit.

Kenttä on niin uusi, että se näkyy ruohon heikkoutena väylillä ja raffissa. Griinit olivat kuitenkin hyvässä kunnossa vaikkakin hiukan hiekkaiset. Kentän erikoisuutena ovat laajat hiekkaraffialueet ja "bunkkerit". Monia mielenkiintoisia väyliä löytyy. 9. väylän griinin edessä on iso rotko ja 18. väylän griini on kuulemma Euroopan suurin. Korkeuseroja on täällä eniten ja se antaa mukavan säväyksen kentälle. Kenttä on siis erikoinen ja erilainen - vierailun väärti. Harjoitusalueet ovat erinomaiset. Kentälle saimme mukaamme eväspussin ja vodkashotteja.

Sand Valley Golf & Country Club 24.04.2010.

Håkan asettaa palloaan 11. väylän tiillä par 4:n voittamista varten.

12. väylä on hauska par 5 "soramontun" läpi pelattava.

Satuimme samalle tiille Erkin, Eeron, Päivin ja Izan kanssa.

Tässä poseeraan 17. tiillä Kacperin kanssa kohti 18. griiniä.

Tämä 18. griini onkin sitten Euroopan suurin, pituutta lienee 100 metriä.

4. väylän avauspaikka on hauskan näköinen takatiiltä.

Hauska on tästäkin yrittää lammen yli griinille.

Klubin terassillakin tarkeni jo ottaa olutta pelin jälkeen.

"Päällystön" palaveri klubin suuren harjoitusalueen tuntumassa.

Pelin jälkeen 15.45 lähdettiin takaisin hotellille. Päivin kanssa käytiin tekemässä taas pieni kävelylenkki, jossa oli vilskettä. Baareista sai juomat puoleen hintaan ja sama koski myös hotellin baaria. Kävelyreissullamme poikkesimme myös kirkossa, jossa oli messu käynnissä. Hotelliin palattuamme aulassa oli hääpari onniteltavana ja juhlimassa. 19.00 mentiin aulabaariin, jossa otettiin juomat puoleen hintaan. 19.30 siirryttiin ravintolan toiseen kerrokseen gaalaillalliselle ja palkintojen jakoon. Ensin syötiin ja sitten käytiin tulosten kimppuun. Koko kisan voitti puolalainen, joka sai palkinnoksi Suomen matkan ja pelit Vanajanlinnassa ja Kytäjällä. Suomalaisten kisan voitti Esko Nummi ja Päivikin voitti arvonnassa palloja. Palloja saatiin muutenkin reissun aikana sponsorilahjoina.

Sää oli reissun paras. Aurinko paistoi koko päivän, tuulta oli paljon vähemmän ja lämpötilakin n. 15 astetta.

Gdansk 24.04.2010.

Rantakadun varrella oli terasseillakin paljon porukkaa.

Motlawa-joen satamassa oli monenlaisia aluksia.

Vanhoja rakennuksia ison katedraalin edessä.

Tämän kaupungin värimaailma ei ole yksitoikkoinen.

Katedraalissa oli messu ilmeisesti johtajien muistoksi.

Kävelykadunkin terasseilla oli paljon väkeä.

Hääpari juhlimassa vieraineen hotellimme aulassa.

Kimmo, Paul ja Kai aloittelemassa palkintojen jakoa.

Tässä yksi pöytäseurueistamme gaalaillallisella.

Pasi Inoranta pelasi parhaan SCR-tuloksen, mutta järjestäjänä ei ollut kisassa.

Kimmo onnittelee HCP-sarjan voittajaa Esko Nummea Seinäjoelta.

Tunnettu golfkuvaaja ja kenttäbongari Kai Kilappakin voitti arvonnassa.

Sunnuntai 25.04.10. Pelit on pelattu ja niin aamukin oli oikein aurinkoinen. Aamiaisella käytiin kaikessa rauhassa, sillä bussi tuli noutamaan meidät joen takaa 9.00. Olimme valmiina hyvissä ajoin. Bussi lähti 9.10 ja matka Sopotin kautta Gdyniaan kesti 30 minuuttia. Bussi ajoi taas suoraan laivaan 3. kannelle. Siinä odoteltiin jonkin aikaa, kun Kimmo kävi selvittämässä meille hyttipaikat infossa. Sitten otettiin tavarat ja saatiin välittömästi hyttien avaimet. Meillä oli nyt hieman pienempi ulkohytti kuin tulomatkalla, numero 7022. Laiva oli Finnlinesin Nordlink, joka on aivan samanlainen kuin tulomatkan Finnmaid, mutta sisustus on hieman erilainen. Laiva lähti 11.10 paikallista aikaa. Laivalla vietettiin aikaa aluksi baarissa ja sitten hytissä pääasiassa televisiota katsellen ja lepäillen. Osa porukkaa kävi lounaalla, joka alkoi 12.15 Suomen aikaa. Päivällinen maksoi 22 € ja alkoi 18.00. Me Päivin kanssa jätettiin lounas väliin ja keskityttiin illalliseen. Sen jälkeen mentiinkin aikaisin nukkumaan.

Koko päivä oli aurinkoinen ja lämmintäkin oli reilut 15 astetta.

Gdansk - Helsinki 25.04.2010.

Kotimatka edessämme kahden bägin ja kahden pienen laukun kanssa.

Matkamme alkaa Motlawa-joen yli menevää siltaa pitkin.

Komeita mainoksia on katujen varsilla runsaasti.

Aika rauhallista oli kaupungissa sunnuntaiaamuna.

Laivan baarissa on Nordlinkin pienoismalli.

Gdynia ja Puola jää taakse - koskahan tullaan uudestaan?

Maanantai 26.04.10. Aurinko paistoi, kun saavuimme Vuosaareen Helsinkiin 7.10. Aamiainen alkoi jo 6.00 normaalin 8.00:n sijaan, koska laiva oli etuajassa melkein kaksi tuntia. Bussi nouti meidät tällä kertaa kannelta 5, josta päästiin nopeammin ulos. Automme oli terminaalin vieressä parkkitalossa ja maksoi 60 € eli 10 €/vrk. Aamuruuhkasta huolimatta olimme kotona jo 9.00.

Lämpötila oli tullessamme n. 1 aste plussalla, mutta lämpeni nopeasti, koska aurinko paistoi kirkkaasti.

Matka oli mielestämme erittäin onnistunut ja hintansa arvoinen, vaikka kelit eivät olleetkaan parhaat mahdolliset. Ruokaan ei perillä rahaa kulunut ollenkaan, koska joka päivä saimme ateriat, osin yllättäen. Kentät olivat mielenkiintoisia ja ajankohdasta huolimatta hyvin pelattavassa kunnossa. Järjestelyt toimivat mainiosti, vaikka liikenteen ruuhkat yrittivätkin vesittää aikataulujamme.

Helsinki 26.04.2010.

Vuosaari näkyy ja sää on mitä mainioin maanantaiaamuna.

Laiva pakittaa laituriin isossa konttikuormassa.

Saavuttiin kotimaahan hyvän sään aikaan.

Suurkiitokset Golf Digestille ja Golfpisteelle sekä kaikille mukana olleille! Kiitokset kuuluvat myös vieraanvaraisuudesta pelatuille kentille Sierra Golf Clubille, Gdansk Golf & Country Clubille ja Sand Valley Golf & Country Clubille sekä paikallisille järjestäjille!