Golfmatka Montecastillo Golfiin Jereziin, Espanjaan 13.-28.03.2011

Matkaseurue: 35 pelaajaa pääosin Ruukkigolfista
    Matkareitti: lento Helsinki - Málaga, vuokra-autot Málaga - Montecastillo - Málaga, lento Málaga - Helsinki
    Pelatut kentät: Montecastillo Golf (13 kierrosta) ja Costa Ballena Golf Club, P+F (1 kierros)

12.10.2010 tuli Markus Dahlgrenilta sähköpostia, jossa kerrottiin Ruukkigolfin järjestävän perinteisen golfmatkan tällä kertaa Montecastillo Golf & Resort-hotelliin Jerez de la Fronteraan Espanjaan. Hotellilla on 18-reikäinen kenttä, johon on rajoittamaton pelioikeus. Tarjolla oli viikon tai kahden matka ja ilmoittauduimme mukaan välittömästi kahdeksi viikoksi. Matkan järjestäjänä oli vanhaan tapaan AK-Matkat. Ruukin puolelta vetäjänä toimi Markus Dahlgren. Mukaan kutsuttiin entisillä reissuilla mukana olleita. Kaikkiaan meitä oli mukana ensimmäisellä viikolla 14 pelaajaa ja toisella 34. Kahdeksi viikoksi matkaan lähtivät Päivin ja minun lisäksi Satu, Mia, Thomas, Hannele, Lasse, Ann-Maj, Mirkku, Börje, Anneli, Antero, Steve ja Makus. Minä lupauduin perillä autokuskiksi ja kyytiin tulivat lisäksemme Satu ja Mirkku. Lennot olivat Air Finlandilta, mutta lentoja operoivat mennessä Blue Panorama ja tullessa Mint Airways.

Pääasiassa pelit pelattiin hotellin Montecastillo Golfin kentällä. Kaikkiaan Almenarassa tuli pelattua 12.5 kierrosta ja lisäksi yksi pelattiin läheisellä Costa Ballenan kentällä. Koska menopäivänä ja maanantaina satoi, kenttä oli alussa melko märkä, mutta kuivui nopeasti, kun aurinko alkoi paistaa koko loppulomaksi ja tuulta oli sopivasti. Montecastillon kenttä sijaitsee aivan moottoriradan vieressä ja korkeuseroja on paljon. Siirtymät ovat osittain pitkiä, joten kävellen kunto koheni. Näköalat olivat mukavat. Väylät ovat mielenkiintoisia, melko pitkiä ja haastavia. Moottoriradalla oli ensimmäisellä viikolla joka päivä moottoripyörät harjoittelemassa ja viikonloppuna kilpailut. Toisella viikolla Ferrarilla tehtiin testejä.

Tämän matkakertomuksen yhteydessä on paljon kuvia. Jos haluat nähdä kuvan suurempana, klikkaa pikkukuvaa!

Sunnuntai 13.03.11. Sää Suomessa oli pilvinen, lämpötila lähtiessä n. 0 astetta. Lunta oli vielä paljon ja keli liukas. Airport Taxi nouti meidät 7.40 ja kun muita matkustajia ei kyytiin tullut, oltiin kentällä jo 8.10. Muita ei ollut vielä paikalla eikä Málagan lähtöselvitys ollut vielä alkanut, vaan Air Finlandin selvityksessä oli pitkä jono Teneriffan lennolle. Yritin tehdä lähtöselvitystä automaatilla, mutta se ei onnistunut kuten ei kotonakaan netissä. Sitten mentiin jonoon, joka veti aika hyvin ja muitakin seurueemme jäseniä alkoi ilmestyä paikalle. Hannele, Henrikssonit, Satu, Mirkku, Saaret, Markus, Thomas, Mia ja Börje olivat pian kaikki jonossa. Lentoasemalla oli taas tehty remonttia ja normaali odottelubaari oli pienentynyt.

Lentoa operoi Air Finland, mutta kone oli italialaisen Blue Panoraman Boeing 757-200. Koneeseen päästiin aikataulun mukaisesti 10.35, mutta se pääsi lähtemään portilta vasta 11.18 13 minuuttia myöhässä. Ilmaan noustiin 11.32. Koneessa oli italialainen miehistö vahvistettuna 3 suomalaisella lentoemännällä. Matkalla saatiin lämmin ruoka, joka oli pitänyt tilata etukäteen. Juomista maksettiin. Lento sujui hyvin, vaikka välillä oli aika kuoppaista. Málagaan laskeuduttiin 15.27 42 minuuttia myöhässä.

Autokuskit lähtivät uudistetulla lentoasemalla välittömästi hakemaan autoja. Gold Carin tiskillä ei nyt ollut jonoa, joten autot saatiin nopeasti. Me saatiin punainen tila-auto Citroën Berlingo diesel. Täydestä polttoainetankista maksettiin 110 €. Tavaroiden tulo hihnalle kesti pitkään ja ne saatiin melkein viimeisinä. Päivin lisäksi kyytiimme tulivat Satu ja Mirkku. Tavarat saatiin mahtumaan hyvin. Matkalle kohti Jereziä päästiin 16.42. Espanjassa oli uusi 110 km/h kattonopeusrajoitus. Ajelimme sujuvasti moottoritietä Algecirasiin, jossa mentiin ohi tien A-381, jota pitkin olisi ollut suorin reitti. Moottoritiemaksuja maksettiin alle 10 €. Tarifan kautta ajettiin tuulimyllyjä täynnä olevien kukkuloiden ohi ja välillä meren lähellä kohti Cádizia. Ennen Cádizia pysähdyttiin ensin kahville ja sitten käytiin pienessä huoltoaseman myymälässä ostamassa vettä ja olutta ensihätään.

Cádizin jälkeen ajettiin taas ohi ensimmäisen Jerezin tienhaaran ja jatkettiin Puerto de Santa Mariaan, josta päästiin Sevillan tietä Jereziin. Siellä ei ollut kunnon opasteita vaan jouduttiin sivukaduille, josta pienen etsiskelyn jälkeen löydettiin oikealle tielle. Sitten olikin helppo löytää n. 7 km:n päässä olevaan Barceló Montecastillo Golf Resortiin. Perillä oltiin 20.10 ja muut olivat jo siellä, koska tulivat suorempaa tietä eivätkä pysähtyneet välillä. Saimme Päivin kanssa huoneen 219, joka oli tietysti kadun puolelle ja näkymänä useita keskeneräisiä rakennuksia nostureineen. Tavarat vietiin huoneisiin ja heti mentiin illalliselle, joka kuului hintaan. Sen jälkeen mentiin purkamaan laukut ja bägit ja yömyssyjen jälkeen nukkumaan.

Matkalla satoi välillä melkoisesti, mutta Tarifan pohjoispuolella oli kirkasta. Málagassa oli lämmintä 17 astetta ja perillä n. 13-14 astetta.

Helsinki - Montecastillo 13.03.2011

Mirkku, Satu, Thomas ja Mia tavaroiden odottelemassa lähtöselvityksessä.

Andalucian vuoristomaisema on paikoin hyvin vihreä, lunta ei tässä ollut.

Tuulimyllyjä on paljon Atlantin rannikon lähituntumassa Tarifan pohjoispuolella.

Maanantai 14.03.11. Yön alin lämpötila oli 12.4 astetta. Mittari oli pienellä parvekkeella (0.5 metriä syvä ranskalainen parveke), johon aurinko paistoi vain aamupäivällä vähän aikaa. Aamiaiselle mentiin 7.30:n jälkeen, jolloin se avattiin. Ulkona satoi hieman ja oli melko tuulista. Menin harjoituskentälle chippailemaan ja puttailemaan. Satu tuli myös ja käytiin rangella. Pelikierrosta varten otin kärryt ja ne maksoivat 4 €. Auton hinta oli 39 € ja sillä tuli olemaan käyttöä, koska kenttä osoittautui yllättävän mäkiseksi. Griinit leikattiin 3 mm:iin ja ne olivat melko liukkaat. Lähtöaikamme olivat 11.20 alkaen, mutta Päivin kanssa pääsimme kentälle jo 10.40 erään saksalaispariskunnan mukaan. He olivat Berliinistä ja kertoivat, että Air Berlin lentää sieltä käsin suoraan Jereziin. Avauslyönnit onnistuivat kierroksella mainiosti, mutta matkamerkkien väri hämäsi aluksi. Punavalkoinen paalu merkitsi, että griinin eteen on 150 metriä ja keltavalkoinen 100 metriä. Sadetta tuli melkein koko ajan. Kenttä oli kyllä hyvässä kunnossa, mutta väylien pinta oli märkä eikä rulleja juurikaan tullut. Tilapäistä vettä ei kuitenkaan näkynyt oikeastaan ollenkaan. Mäkiä kivuttiin ylös ja alas, teitä ylitettiin moneen kertaan ja osa siirtymistä oli tosi pitkiä. Vesiesteitä on aika paljon. Kenttä sijaitsee aivan Jerezin moottoriradan vieressä, lähimmillään 160 metrin päässä radasta. Välissä on kuitenkin melkein joka paikassa kukkuloita, mutta muutamasta kohdasta näkyi pieni pätkä rataa.

Peli kesti vähän yli 5 tuntia ja viimeisellä väylällä satoi rankasti. Hotellihuoneessa ei ollut vaatteille ja kengille kuivauspaikkaa. Meillä oli kengänkuivaajat mukana, mutta sulakkeet eivät kestäneen kaksia kuivaajia kerralla. Huoltomies joutui käymään huoneessamme kolme kertaa, kun yritimme eri konsteja. Viimein luovuimme yrityksistä. Sitten lähdimme etsimään kauppaa Mirkun ja Päivin kanssa. Lähellä olevasta Torremelgarejon kylästä ei kauppaa löytynyt, joten ajoimme Jereziin. Avenida de Arcosia ajettiin suoraan ja yhdeltä huoltoasemalta ostettiin vettä ja vähän olutta. Sitten ajettiin samaa katua eteenpäin ja 8. liikenneympyrän kohdalta löytyi Aldi-supermercado. Sieltä ostettiin edullisia juomia ja pikkupurtavaa. Halvin oluttölkki maksoi 24 centtiä ja viinipullo alle 2 euroa.

Hotellille palattuamme odottelimme illallista, jota alettiin tarjoilla 19.30. Ennen sitä kävimme baarissa, jossa juttelin juuri saapuneen tanskalaispariskunnan kanssa. Illallisella oltiin kaikki 14 samassa pöydässä, jonka henkilökunta järjesti meille. Illallinen oli koko ajan oikein hyvä ja vaihteli päivittäin. Syötyämme kello olikin jo 22 ja siirryimme huoneeseemme.

Päivän ylin lämpötila oli 14.7 astetta ja melkein koko päivän satoi. Onneksi se jäi ainoaksi.

Montecastillo 14.03.2011

Tällainen näkymä hotellihuoneen ikkunasta ei ilahduta. Espanjan finanssikriisin muistomerkkeinä kolme vuotta aikaisemmin keskeytetty rakennustyömaa.

Hotellin terassilta näkyy hyvin 18. griini lampineen ja joten kuten 1. väylä. Kaikki muut väylät ovatkin sitten kauempana ja puolivälissäkään ei tulla klubille.

1. väylä on kentän lyhin par 4 (keltaisilta 293 m), mutta se pelataan ylämäkeen ja bunkkerirypäs vähentää lyhytlyöntisempien oikomishaluja. Oikein kiva aloitusväylä!

Caddie masterin toimisto sijaitsee tämän kartanomaisen rakennuksen päädyssä. Muuten tilat olivat nyt käyttämättömiä.

Hotellimme kadun puolelta kuvattuna. Kaikki huoneemme olivat tällä puolella rakennusta ja näköala hieman ikävä mutta siihen tottui.

18. väylän valkoinen ja keltainen tii ovat tasanteella aivan mäen päällä. Pituutta keltaisilta on 373 metriä, joten aivan helppo ei tämä ole.

Hotelli näyttää tältä puttigriinin reunasta katsottuna. Vasemmassa reunassa on auto-/kärryvarasto ja caddiemasterin toimisto.

Saksalaisrouva puttailee 7. griinillä ja taustalla näkyy 8. väylän (par 3) griini runsaine bunkkereineen. Tässäkin lammessa oli aika isoja kaloja.

9. väylä on par 5, joka avataan mäen päältä. Oikeanpuolisten bunkkereiden yli pääsi onnistuneella avauksella. Oikealla näkyy 7. tii.

13. väylä on vaikea par 4, 372 m, joka lyödään korkealta mäeltä. Hyvin bunkkeroidulle griinille lähestytään ylämäkeen.

18. tiipaikka on korkealla ja sieltä näkyy vasemmalla 10. väylä (par 4), sen takana 16. väylä (par 5) ja etualalla 17. väylä (par 4).

Tiiltä on komea näköala väylälle (par 4) ja hotellille. Bunkkeri ja lampi antavat sopivasti haastetta samoin kuin griini lammen rannassa.

Tiistai 15.03.11. Yön alin lämpötila oli 9.6 astetta aamulla 6.50. Aamiainen tässä hotellissa on aika hyvä, mutta yleisesti ottaen hotelli ei ole 5 tähden arvoinen. Hotellihuoneet ovat aika repsahtaneita, vaatteille ei ole kuivatuspaikkaa, peili puuttui huoneesta, minibaari oli tyhjä lukuun ottamatta kahta vesipulloa, jotka tulivat päivittäin. Paremminpahan sinne mahtuivat omat juomat! Ovea avattaessa sormet menivät alussa nilelle, koska jääkaappi oli ahtaassa kaapissa. Kantajapalvelua ei ollut, mutta respa auttoi kyllä kaikissa asioissa ystävällisesti. Aulassa oli myös vapaasti käytettävä tietokone nettiyhteyksiä varten.

Tänään oli Thomaksen 50-vuotissyntymäpäivä. Aamulla 7.15 kokoonnuttiin Thomaksen huoneeseen ja suihkusta tullut Thomas yllättyi täysin. Laulun jälkeen otettiin kuohuviinit ja Thomas sai lahjaksi pupuhupun draiveriinsa ja samaa sarjaa olevan hanskan. Sitten mentiinkin porukalla aamiaiselle.

Ensimmäinen ryhmä lähti pelaamaan 9.40 (Markus, Thomas, Mia ja Satu). Sitten lähdin minä Annelin ja Anteron kanssa. Kolmas ryhmä oli Henrikssonit, Steve ja Hannele. Päivi, Mirkku ja Börje tulivat viimeisinä. Nyt oli jo skinit (20 c/reikä) käynnissä. 2. reiälle, par 3 163 m, tein kauden ensimmäisen birkun ja sain sillä kaksi reikää. Muuta ei tullut vaan Satu vei suurimman potin eli 9 reikää. Sää oli mainio, aurinko paistoi ja tuulta ei alussa ollut ollenkaan. Rulleja ei kuitenkaan lyönteihin tullut, sillä kentän pinta oli edelleen pehmeä. Loppua kohti tuuli vähän lisääntyi. Moottoriradalla päristelivät moottoripyörät harjoituksissa ja meteli oli aika kova.

Kierros kesti 5h 15 min. Sen jälkeen otettiin oluet hotellin baarissa. Erillistä klubiravintolaa ei ollut, Caddiemasterin toimisto ja kärry-/autovarasto oli samassa rakennuksessa kartanotyyppisen ison talon päädyssä. Siellä oli bankettitiloja ja lockerit sekä iso piha. Kentällä on vain yksi WC ja se on puolivälissä n. puolen kilometrin päässä klubilta. Kioskikin on, mutta siellä on vain pari juoma-automaattia. Suihkun jälkeen käytiin Päivin kanssa kävelemässä naapurihotellilla, joka on Barceló-ketjuun kuuluva Hotel Forum. Se oli kuitenkin kiinni ja avataan vasta, kun meidän hotellimme on täynnä. Poikkesimme myös hotellimme Spassa. Se on aika hieno, mutta kulkureitti sinne on hieman siivoton.

Illallinen nautittiin taas isolla porukalla samassa pöydässä kuin edellinenkin. Kalaruokia oli nyt paljon. Sitten yömyssyjen ja skinien jaon jälkeen siirryttiinkin huoneisiin.

Päivän ylin lämpötila oli 15.8 astetta ja parempaan suuntaan oltiin menossa.

Montecastillo 15.03.2011

Päivän sankaria Thomasta odotellaan esiin: Mirkku, Satu, Päivi, Markus, Steve, Lasse ja Maija.

9. väylä ja sen vieressä olevat talot näkyvät 1. väylän griinille kivasti. Usein tämä jää huomaamatta.

Markus, Thomas, Satu ja Mia odottelevat 2. tiillä. Tällä par 3:lla tehtiin monta birkkua reissun aikana.

3. tiipaikalta näkyi monisatapäinen lauma lampaita pienellä laitumella. Myöhemmin näitä ei enää nähty, liekö pantu lihoiksi.

6. väylä on kiva par 4, jossa vaikeudet kasaantuvat griinin ympärille. Jerezin kaupunki näkyy kivasti taustalla kuten monessa paikassa.

7. väylä on haastava par 4, jossa avauksen kanssa on oltava tarkkana. Mittaa on 370 m, mutta alamäki lyhentää väylää melkoisesti.

Anneli ja Antero suunnittelevat, miten pelaisi tämän haastavan 10. väylän. Mittaa on 354 m, oikealla vesi, vasemmalla out of bounds.

14. väylällä on paljon bunkkereita, mutta tämä on kentän lyhin par 3. Takana näkyy puolestaan kentän pisin par 4, 14. väylä, mittaa 402 m.

18. griini on sijoitettu kivasti lammen rantaan, joten todella haasteellisia reiän paikkoja löytyy. Hanhet lannoittavat tätä griiniä.

Barceló Hotel Forum on aivan golfhotellin vieressä, mutta oli suljettuna koko reissumme ajan.

Hotellimme Spa ja sen uima-allas, jolle toisella viikolla löytyi käyttöä. Sisällä on pienempi allas.

Tämä kuva on otettu pihaterassilta ja hotellin alakerran aula näkyy kivasti. Viikon lopulla alkoi terassikausi.

Keskiviikko 16.03.11. Yön alin lämpötila oli 8.8 astetta aamulla 6.30. Sää oli kaunis. Aamiaisen jälkeen 9.00 Markus piti lähipeliklinikkaa harjoitusalueella. Ennen sitä kävin lukemassa sähköpostit aulassa. Sitten menin puttailemaan ja chippailemaan hieman myöhemmin. Nyt pelasin ryhmässä, johon kuuluivat Päivi ja Mirkku autolla sekä Satu, joka käveli kanssani ja pelasi keltaisilta. Matkaan lähdettiin 10.40. Tuulta oli aika paljon, mutta muuten keli oli mainio. Pelikin alkoi pikku hiljaa parantua. Päivi teki birkun 14. väylällä, joka on par 3. 15. väylällä vasemmalla puolella lähestyi tietä pitkin mies, jota Päivi piti espanjalaisena rosvona ja pyysi Mirkkua vahtimaan tavaroita autossa, kun meni itse lyömään. Lähemmäksi tultuaan mies osoittautui ystäväksemme Hannuksi, joka oli tullut Portugalista meitä tervehtimään ja pelaamaan kanssamme pariksi päiväksi. Hannu toimi sitten loppukierroksen Satun caddiena.

Kierroksen jälkeen Hannu majoittui hotelliimme ja me käytiin suihkussa. Sitten Hannu tuli luoksemme ja turistiin illalliseen asti. Se nautittiin sitten pitkässä pöydässä, jota vielä jatkettiin, jotta Hannukin mahtui siihen. Skinit jaettiin pöydässä ja Markus vei 11 reikää, Steve 4, Päivi 2 ja Börje 1. Baarissa käytiin vielä ottamassa GT:t ja sitten painuttiin nukkumaan.

Päivän ylin lämpötila oli 17.4 astetta.

Montecastillo 16.03.2011

Montecastillossa on melko hyvä range, joka oli ahkerassa käytössä. Itse suosin enemmän lähipelialueita, jotka olivat liian pieniä.

5. väylä on vaikea par 4, 353 m, eivätkä sitä ainakaan helpota valtavat bunkkerit griinin ympärillä. Mirkku on nyt joutunut uhriksi.

6. väylällä on myös bunkkeri ison griinin edessä, mutta tilaa on paremmin lähestyä kuin edellisellä väylällä.

7. väylä näyttää tältä kivasta kuvakulmasta griinin takaa. Oliivipuita oli kentällä paljon.

Päivi puttaa, Satu ja Mirkku 9. griinillä, par 5, 462 m. Avaus ylhäältä, mutta loppu on ylämäkeä.

Puolivälissä on pieni kioski, jossa on pari juoma-automaattia ja alakerrassa vessat.

Satu draivaa 15. väylän keltaisilta kohti 402 metrin päässä olevaa griiniä. Suunta näkyy olevan oikea.

16. väylän tiiltä näkyi 15. griinin yli eniten moottoriradasta, tosin vain pari lyhyttä pätkää.

Satu avaamassa 18. tiillä kohti 373 metrin päässä olevaa griiniä - tai ei nyt ihan kohti.

Aurinkoisella terassilla oli kiva istuskella kierroksen jälkeen.

Hannun kanssa jutusteltiin ja kippisteltiin illalla.

Illallisella istuttiin kaikki saman pöydän ääressä.

Torstai 17.03.11. Yön alin lämpötila oli 10.8 astetta aamulla 7.30. Aamiaisella oltiin taas 7.30 ja Satu oli siellä jo melkein syönyt. Heti aamutoimien jälkeen lähdettiin verryttelemään putti- ja chippigriineille. Nyt tarkeni jo shortseissa ensimmäistä kertaa tällä reissulla. Kentälle oli menossa melko vähän porukkaa ja startteri tuli kyselemään, olisimmeko valmiita lähtemään. Ajat oli ryhmällemme varattu vasta 11.10 alkaen, mutta koska olimme valmiita, lähdimme jo 10.00 Hannun, Satun ja Thomaksen kanssa pelaamaan. Thomas tuli tiille suoraan kämpältä ja laittoi heti ison vaihteen päälle pelaten etuysin 39. Toisella puoliskolla hieman tökki ja tulos oli 84. Hannu pelasi 89 ja minä 93. Satu pelasi taas keltaisilta ja tulos oli 101. Sää oli hieno ja tuulta vähän. Moottoriradalla ajeltiin taas moottoripyörillä. Muukin porukka oli päässyt kentälle aikaisemmin.

Oluet juotiin nyt terassilla. Meillä oli ongelmia safety boxin kanssa emmekä saaneet sitä auki. Henkilökunta tuli avaamaan sen ja myöhemmin kävivät vaihtamassa akun. Suihkun jälkeen lähdettiin kauppaan Jereziin. Kävimme Aldissa ja Carrefourissa. Palattuamme Satu tuli huoneeseemme istuskelemaan ja jutustelemaan. Illallisen jälkeen jaettiin taas skinit, jossa Satu vei 13 reikää, joista 18. reiän parilla tuli 7. Thomas voitti 4 reikää ja minä yhden. Nukkumaan mentiin aikaisin.

Päivän ylin lämpötila oli 18.9 astetta ja aurinko paistoi.

Montecastillo 17.03.2011

Thomas astelee puttaamaan 4. griinillä, jonka edessä on melkoisia bunkkereita.

12. väylä on helppo par 5, 464 m, joka pelataan alamäkeen. Thomas teki monta birkkua tässä.

13. väylä näyttää melko ahdistavalta tästä kuvakulmasta eikä se mikään helppo olekaan.

16. väylä on myös avara alamäkeen pelattava par 5, 453 m, mutta lähestyminen ei ole helppoa ainakaan toisella lyönnillä.

16. griini on bunkkereiden ja veden ympäröimä ja aika pieni. Takana näkyy 17. väylä, joka on hyvin tasainen par 4, 313 m.

Mia, Bösse ja Päivi suunnittelevat lyöntejään 18. väylällä. Terassilta oli kiva seurata, kuinka homma onnistui ja antaa kannustusta griinille.

Perjantai 18.03.11. Yön alin lämpötila oli 8.7 astetta aamulla 7.30. Aamiaisen jälkeen mentiin taas harjoittelualueelle, jossa Markus piti lyöntiklinikkaa 9.00 alkaen. 10.00 päästiin Hannun kanssa pelaamaan mukavan saksalaispariskunnan kanssa. Mies oli armeijan leivissä ja juttua riitti koko kierroksen ajan. Peli sujui kivasti 12 reikää, mutta sitten alkoi tökkiä jostain syystä. Kierros saatiin kuitenkin mukavasti pelattu loistavassa säässä. Aurinko paistoi eikä tuulikaan haitannut. Hannu lähti heti kierroksen jälkeen kohti Portugalia ja minä istuskelin saksalaispariskunnan kanssa terassilla. Vähitellen tuli muutakin porukkaamme kierrokselta. Päivi teki hienon pari viimeisellä reiällä ja oli jo ennen sitä tehnyt birkun 2. väylällä. Markus ei ollut mukana, vaan kävi Marbellassa ostamassa palkintoja tulevan viikon kilpailuun.

Minut houkuteltiin vielä pelaamaan 9 reikää. Satun, Steven ja Bössen kanssa pelattiin autoilla 9 reikää 2 tunnissa. Tämä jäikin ainoaksi kerraksi tällä reissulla, kun pelasin autolla. Kohta palattuamme olikin jo illallisen aika.

Skineissä Hannu vei 6 reikää 12. reiän parilla, Päivi 4, Markus 4, minä 3 ja Mia yhden ensimmäistä kertaa elämässään. Ruokailun jälkeen katseltiin huoneessa golfia.

Päivän ylin lämpötila oli 21.6 astetta. Taivas oli koko päivän pilvetön ja tuulta oli vain vähän.

Montecastillo 18.03.2011

Aamu valkeni sumuisena. Ensimmäiset pelaajat lähtivät kentälle heti seitsemän jälkeen. Toimisto avasi ovensa vasta 8.00.

Hotellin respa oli myös kivan näköinen ja palvelu oli pääasiassa moitteetonta. Apua annettiin auliisti kuten kuuluukin.

Hotellin aulasta löytyi paljon mielenkiintoisia ja kuvauksellisia yksityiskohtia. Tässä niistä yksi alakerrassa

Satu, Mirkku ja Päivi saivat rangella opastusta Markukselta. Tungosta ei nyt ollut.

14. väylä taustalla ja 15. väylä griiniltä taaksepäin katsottuna. Tiipaikat näkyvät rinteellä.

16. väylällä lähestyminen tästä suunnasta ja tältä etäisyydeltä ei ole helppoa.

Saksalainen pelikaverini pesee palloa 18. tiillä. Roskakoria ei ollut joka tiillä eikä pesulaitettakaan ja muutenkin oli paikat vähän rempallaan.

Steve, Bösse ja Satu poseeraavat 9. tiillä. Tässä pelataan jo päivän toista kierrosta. Hotelli ja työmaan muistomerkki näkyvät taustalla.

Steve avaamassa 9. väylää. Tässä oli usein vastatuuli, joten oikean puoleisten bunkkereiden ylitys vaati onnistuneen lyönnin.

Ilta alkoi jo hämärtyä, mutta terassilla oli vielä kiva istuskella.

Markus, Thomas, Mia, Hannele ja Ann-Maj illallispöydässä.

Tämän saksalaispariskunnan kanssa pelattii päivän kierros.

Lauantai 19.03.11. Yön alin lämpötila oli 9.9 astetta. Tänään oli aikaiset lähtöajat. 9.30 lähtivät ensimmäisessä ryhmässä Päivi, Mirkku ja Satu, sitten Henrikssonit, Hannele ja Steve, kolmantena Saaret, Mia ja Thomas. Viimeisessä ryhmässä 9.50 lähdin Markuksen ja Börjen kanssa. Sää oli entistä lämpimämpi ja tuulta ei ollut juuri nimeksikään. Kentällä peli eteni entiseen malliin. Markus pelasi eka ysin kahdella tuplalla ja kahdella birkulla 38. Toinen puolisko tuntui olevan vaikeampi ja niin Markuskin pelasi sen selvästi heikommin. Kioskiauto tuli vastaan jo 11. tiin kohdalla. Siinä oli tarjolla hyvän kokoisia patonkeja (2.50) ja olutta (2.50). Kahvia ei ollut. Kierros kesti 5h 10 min, joka oli aikalailla keskiarvo tällä kentällä.

Hotellin terassillakin alkoi olla jo porukkaa ja sinne oli päivän mittaan laitettu lisää pöytiä. Päivi lähti Satun kanssa pelaamaan vielä 9 reikää. Minä kävin sillä aikaa netissä ja kävelemässä pikku lenkin. Paikallisia kilpapelaajia tuli 18. väylällä ja lyönneissä oli mittaa todella paljon.

Illallisella oltiin taas 19.30 ja skinit jaettiin totuttuun tapaan. Markus vei 11 reikää, Thomas 3, Päivi 2 ja Steve yhden. Sitten katseltiin taas vähän aikaa PGA-golfia ja simahdettiin melko aikaisin.

Päivän ylin lämpötila oli 23.8 astetta, tyyntä ja pilvetöntä. Tämä oli koko reissun lämpimin päivä.

Montecastillo 19.03.2011

Thomas, Lasse ja Steve odottelevat jo matkaan pääsyä ykköstiillä.

Bösse ja Mia keskustelevat mukavan startterin kanssa.

Mia lataa menemään 8. tiillä kohti bunkkereiden takana olevaa lippua.

Markus aikoo oikoa aika reippaasti 16. väylällä, joka ei ole par 5:ksi kovin pitkä.

Pallo lähti vihaisesti ja näkyy oikealla olevan puun vasemmalla puolella. Fadea kuitenkin tuli.

Terassiparlamentti kokoontui taas kierroksen jälkeen, olut maistui ja aurinko paistoi.

Hotellin yhteydessä on muutamia villoja, joissa asusteli ainakin espanjalaisia.

Villoilla oli kookas piha golfkentälle päin, mutta kadun puoli oli pieni mutta siisti.

Pitkälyöntisiä espanjalaisia kilpapelaajia oikoo 18. griiniltä terassille.

Sunnuntai 20.03.11. Yön alin lämpötila oli 10.7 astetta 7.30. Toisen viikon porukka oli Suomessa jo menossa lentokentälle. Pelaamaan lähdettiin 11.00 ryhmällä Satu ja Thomas autolla, Bösse ja minä kävellen. Päivi, Hannele, Mirkku ja Mia menivät edeltä, Henrikssonit ja Saaret perässä. Markus lähti lentokentälle tulijoita vastaan ja Steve lähti takaisin Suomeen Markuksen kyydissä. Peli-ilma oli jälleen mainio; aurinko paistoi ja tuulta oli vähän. Satu pelasi nyt punaiselta tiiltä ja tavoitteena oli tiputtaa tasoitusta, jotta pääsisi helpommin Mid-tourille kesällä. Moottoriradalla oli edellisen päivän tapaan kilpailut.

Pelin jälkeen istuttiin kaikki terassilla. Satu ja Mia jakoivat Albatrossi-ryhmän ensimmäiset huomionosoitukset. Pallon saivat Lasse, Antero ja minä. Kello 16 saapuivat ensimmäiset uudet pelaajat kentältä ja kaikki olivat tulleet jo ennen seitsemää. Sitten mentiinkin tosi isolla porukalla illalliselle ja meille oli järjestetty oma tila toiseen päähän katettua terassia. Sitten jaettiin skinit aulassa. Thomas vei 8 reikää ja Päivi 3. Mirkkukin sai jonkun reiän.

Sitten istuttiin baarissa ja meitä varten avattiin takahuone, jossa turistiin puolille öin. Päivän ylin lämpötila oli 23.0 astetta. Hieno alku uusille lomalaisille!

Montecastillo 20.03.2011

Porukkamme oli innokkaana odottelemassa ykköstiin tuntumassa kentälle pääsyä.

5. väylän griinibunkkerit tulivat monille tutuiksi reissun aikana. Tällä kertaa uhreina Satu ja Thomas.

6. griinin vieressä on komea loma-asunto ja siinä jopa asuttiin. Ainakin ruohoa leikattiin.

7. tiiltä avautuu yksi kentän komeimmista näköaloista 7. ja 8. väylälle ja Jereziin.

Albatrossiryhmä palkitsi Lassen ansioista ensimmäisellä viikolla peliryhmänsä huomioimisesta.

Anterokin sai albatrossiryhmän huomionosoituksen puolisonsa huomioimisesta.

Toinen ryhmämme on saapunut ja päässyt jo illalliselle.

Thomaksen viimeinen skinien jako menossa aulassa.

Tuija, Timo ja Kari viettämässä ensimmäistä iltaa baarissa.

Maanantai 21.03.11. Yön alin lämpötila oli 10.2 astetta. Uusilla tulokkailla oli edessään ensimmäinen kierros. Tuulta oli aikalailla, mutta sää oli aurinkoinen. Taas päästiin kentälle hieman etuajassa. Ensimmäinen ryhmä lähti 10.40. Minä pelasin Leinon Timpan, Siron Timpan ja Kankaanrannan Karin kanssa ja lähtö tapahtui 11.15. Kauden ensimmäistä peliään pelaavilla oli hieman hakemista, mutta kyllä hyviäkin suorituksia tuli paljon. Par-tuloksia tehtiin tasaiseen tahtiin, mutta omista tärkein oli 10. väylällä (par 4) tehty par, jolla tuli skinissä rahaa. Kierros kesti meillä taas reilut 5 tuntia. Moottoriradalla ajeli nyt Ferrari testejään ja punainen auto nähtiin vilahtelevan muutamassa kohti rataa.

Pelin jälkeen kävin kaupassa Karin, Kirsin, Tuijan ja Mallan kanssa. Mallan lonkka oli kipeytynyt pahasti pelissä. Aldista ostettiin juomia ym. ja apteekista hain Päiville Diasporalia, joka maksoi hiukan yli 3 €.

Syömässä käytiin normaaliin tapaan 19.30 ja sen jälkeen uusi skinimestari Krister piti show'n baarin takahuoneessa. Satu vei suurimman potin 8 reiällä pelaamalla etuysin 37. Thomas otti 3 reikää, minä ja Mirkku 2. Loput jäivät jakoon seuraavalle päivälle. Satu saavutti osin tavoitettaan, sillä tasoitus tippui tällä kierroksella.

Päivän ylin lämpötila oli 23.0 astetta.

Montecastillo 21.03.2011

Kirsi, Päivi, Tuija ja Malla ovat innokkaina lähdössä pelaamaan.

Kirsin käsitys lähipeliopetuksesta Karille 1. tiillä.

Timo on päässyt bunkkeriin ja Karikin hyvin lähelle 1. väylällä.

Malla, Päivi, Tuija ja Kirsi ihmettelevät, kuinka selviäisi bunkkereista.

Timo S ja Timo L seuraavat, kuinka Kai K selviytyy 10. väylän bunkkerista.

Timo lataa menemään 18. tiillä ja oikea tuntuu olevan suunta ainakin alussa.

Jerezissä on paljon kiertoliittymiä. Aldi on 8. liikenneympyrän kohdalla Avenida de Arcosilla.

Moottoritie johtaa kaupungista Montecastilloon, joka näkyy kuvan keskellä.

Tähän tauluun laitettiin peliajat seuraavaksi päiväksi. Siinä ihmetellään porukalla.

Tiistai 22.03.11. Yön alin lämpötila oli 11.0 astetta ja heti aamusta tuuli kohtalaisesti. Satu lähti pelaamaan etuysin 7.50. Aikataulun mukaisesti lähtömme olivat 12.20 alkaen, mutta jo heti aamulla olisi päässyt lähtemään, kun tyhjiä välejä oli paljon. Osa porukasta lähti käymään kaupassa, mutta Sirot ja Satu lähtivät kierrokselle jo n. 9.30, Päivi, Tuija ja Kari K kohta perään. Muut lähdöt aikaistuivat reilu puoli tuntia. Kristian, Timo L, Kari S ja minä lähdettiin kuitenkin reilusti aikaisemmin 10.50. Timppa teki heti 2. väylällä birkun, kun avaus meni suoraan kohti reikää ja jäi vain n. 40 cm lyhyeksi. Kristian teki 16. väylällä birkun. Aurinko paistoi ja tuulista oli ja Ferrari kierteli radalla. Nyt kierros kesti 4h 45min.

Illallisen jälkeen Krister veti taas skinishow'n, jossa Kristian otti reissun suurimman potin, 14 reikää. Timo L vei 2 reikää sekä edellisen päivän 3 viimeistä reikää. Satu otti 2 reikää. Rinnalla pyöri euron skini, jossa oli mukana 6 pelaajaa. Siinä Kristian ja minä pysyttiin omillamme saatuamme kumpikin 3 reikää. Thomas otti yhden, Krister 2 ja Satu 9 reikää. Timo S jäi maksumieheksi.

Päivän ylin lämpötila oli 22.6 astetta.

Montecastillo 22.03.2011

Chippiharjoittelu maittoi vasta tulleille ja muillekin.

Kari S draivaamassa 3. väylällä, jossa ei tarvitse pidätellä.

8. väylällä melkein kaikki joutuivat bunkkereiden uhriksi.

Kentän ja moottoriradan välissä on muutama komea loma-asunto.

Uusi kuvakulma 18. väylältä. Täälläkin on tilaa.

Musta joutsen asusteli lammessa väylän reunalla.

Kristian otti skinissä jättipotin ja se palkittiin myöhemmin.

Skinishow'ssa oli iloista porukkaa ja hyvä tunnelma.

Pertti, Rauno ja Kristian viihtyivät jutustelemassa.

Keskiviikko 23.03.11. Yön alin lämpötila oli 10.7 astetta. Sää oli aamulla kirkas ja tyyni. Aamiaisen jälkeen menin taas lähipelialueelle harjoittelemaan ja startterin kanssa juteltiin pitkään. Lähtöaikamme olivat 10.20 alkaen, mutta jo 9.50 pääsivät ensimmäiset lähtemään. Minä lahdin pelaamaan Päivin, Ilsen ja Markuksen kanssa ja liikkeelle päästiin 10.50. Birkkuja tehtiin useita: 4. väylällä minä, 5. väylällä Markus, 7. väylällä Ilse ja vielä 18. väylällä minä. Se oli arvokas birkku.

Pelin jälkeen istuttiin hetki terassilla ja sitten Sirojen huoneessa. Illallisen jälkeen oli taas skinishow'n vuoro. Isossa skinissä Thomas otti 9 reikää, Ilse 6, minä 2 ja Timo S yhden. Euron skinissä minulle tuli 13 reikää, Thomakselle ja Timo S:lle kummallekin 2 ja Kristianille yksi.

Illalla tuuli oli hyvin voimakas. Päivä oli pilvipoutainen ja tuuli kohtalaista. Päivän ylin lämpötila oli 20.6 astetta.

Montecastillo 23.03.2011

Harjoitusalue näyttää parhaimmalta aamutuimaan, kun aurinko on vielä alhaalla.

Tiipaikkojen penkit olivat hiukan rähjääntyneet ja Ilse piti penkkiä, ettei se kaadu.

Esa ja Markus tasapainoilevat penkillä odotellessaan lyöntivuoroa 4. väylän tiipaikalla.

12. väylän reunaan on valmistumassa muutama hieno lama-asunto.

13. väylällä onnistuin vangitsemaan rataa pitkin kiitävän Ferrarin.

Musta joutsen tuli hyvin toimeen hanhien kanssa 18. väylän lammessa.

Illalla väyliä jo kasteltiin, sillä reiluun viikkoon ei ollut satanut.

Tuija ja Timo vierailulla huoneessamme.

Skinin vetäjät Thomas ja Krister saatiin samaan kuvaan.

Torstai 24.03.11. Yön alin lämpötila oli 15.2 astetta. Tuuli oli laantunut illasta melkoisesti. Aamulla oli paljon aikaa, koska lähdöt olivat puolilta päivin. Siron Timpan kanssa lähdettiin käymään Jerezin toisella puolella olevalla Sherry Golfin kentällä. Se näytti avoimemmalta kuin Montecastillo, mutta mäkistä näytti sielläkin osittain olevan ja pelaajia jonossa ykköstiillä. Pro shopista ostin Päiville lipan muistoksi.

Reissun jälkeen mentiin harjoittelualueelle kilpailuun keskittymään. Lähdöt olivat nyt n. 10 minuuttia aikaisessa ja mekin päästiin Annelin ja Arin kanssa lähtemään 12.50. Kierros kesti taas reilut 5 tuntia ja kova tuuli vaikeutti peliä melkoisesti. Tällä kertaa tein birkun 7. väylällä, joka on par 4 ja pituutta 370 m. Avaus lyödään alamäkeen, mutta väylä on tasainen. Toiseen lyöntiin jäi mittaa enää 54 m ja koska reikä oli keskellä, mittaa avaukselle kertyi 315 metriä. Pieni myötätuuli ja oikea suuntaus auttoivat aika paljon. Lampi oikealla puolella ei pelottanut.

Sherry Golf 24.03.2011

Vaikka kiertoliittymiä oli Jerezissä paljon, ne olivat aika näyttäviä.

Tio Pepe tuntui olevan Sherry Golfin päätukija. Se näkyi joka paikassa.

Sisääntulo klubille on siisti ja klubitalo kaikin puolin komea.

Klubitalo näyttää tältä kentän puolelta.

Ykköstiillä näytti olevan jonoa melkoisesti.

Avausväylä on avara, mutta nousee koko ajan griiniä kohti.

Pro shopissa oli enemmän tavaraa kuin Montecastillossa.

Kesken jäänyt rakennustyömaa oli täälläkin kenttää rumentamassa.

Tasaisia väyliäkin näkyi olevan ja mielenkiintoisia lampia.

Kilpailun jälkeen valmistauduttiin illalliselle ja sitten olikin skinien jako. Isossa skinissä Ilse vei 8 reikää, minä 4, Satu 3, Timo S 1, Krister 1 ja Bösse 1. Euron skinissä Satu sai 11 reikää, Thomas, Timo S ja Krister kukin 2 ja minä 1.

Markus jakoi pistebogeykisan palkinnot. Päivi oli 7., Bösse 6., Ilse 5., Jokke 4., Anneli 3., Krister 2. ja kisan voitti Satu 30 pisteellä. Kultaisen ryövärin lautasen suurimmasta skinipotista sai Kristian.

Päivä oli aurinkoinen, mutta tuulinen ja ylin lämpötila oli 22.8 astetta.

Montecastillo 24.03.2011

Montecastillon hotellin ja kenttäalueen portti oli vartioitu.

Porukkamme pelaajia odottelemassa lähtöä kilpailuun.

Timo, Kristian ja Kari ovat jo valmiina ykköstiillä.

Anneli matkii Tio Pepe-ukkoa 12 väylällä.

Markus alkaa jakamaan kisan palkintoja ja Tuija seuraa.

Neljä parasta: Anneli (3.), Satu (1.), Jokke (4.) ja Krister (2.).

Satu voitti selkeästi ja oli reissun paras pelaaja muutenkin.

Väki seuraa palkintojsen jakoa tarkkaavaisena.

Kristian vastaanottamassa Kultaisen ryövärin lautasta ja kunniakirjaa.

Perjantai 25.03.11. Yön alin lämpötila oli 15.3 astetta. Aamiaistarjoilu alkoi normaalisti 7.30, mutta Kirsi sai sen kovalla painostuksella järjestymään meille jo 6.30, koska olimme menossa pelaamaan Costa Ballenaan. Kaikki olivat ajoissa paikalla ja meille oli hieman supistettu, mutta hyvä aamiaispöytä katettu oven pieleen. Lämpimiäkin ruokia oli hieman, mm. pekonia. Costa Ballenaan oli matkaa n. 45 km ja 6.55 lähdettiin kahdella autolla ajelemaan. Toisessa oli Timo L, Kirsi ja Kari, meidän autossa lisäkseni Päivi ja Kristian. Matka joutui nopeasti ja perille osattiin helposti Kristianin Tom Tom-navigaattorin avulla. Heti Costa Ballenaan päästyämme paikalle tulivat meitä moikkaamaan Ruukin junnut Emil, Toni ja Rasmus Pertin ja Sepon johdolla. He olivat aamulenkillä ja olivat tulleet paikalle edellisenä iltana. Meille oli varattu ajat 8.00 ja 8.10 alkaen reiältä 10 (Las Palmeras) ja toiseksi lenkiksi 19- (Los Ficus). 1-9 (Los Olivos) jäi tällä kertaa pelaamatta. Costa Ballena on Suomen maajoukkueiden harjoituskeskus ja paljon suomalaisia siellä nähtiinkin. Toimisto aukesi n. 7.45 ja saimme greenfeet hyvään hintaan 40€, jonka Kirsi oli tinkinyt markkinointijohtaja Jeukselta. Päivi ja Kirsi ottivat auton, joka maksoi 20€. Kärryt maksoivat 2€, mutta minä sain ne ilmaiseksi. Timo, Kristian ja minä olimme aamun ensimmäiset pelaajat 10. tiiltä ja Päivi, Kirsi ja Kari tulivat perässä. Kenttä oli erinomaisessa kunnossa. Se oli myös siisti ja istutuksia oli paljon. Kenttä on hyvin tasainen ja vettä sopivasti. 13. väylä mukailee meren rantaa n. 100 metrin päässä. Peli sujui nopeasti ja ensimmäiseen puoliskoon kului aikaa 1h 45min. Toinen puolisko oli lyhyempi (par 34), mutta siihen meni aikaa vähän enemmän. Koko kierros kesti 3h 40min. Sää oli melkein koko kierroksen ajan puolipilvinen ja tuuli kohtalainen, mutta se ei peliä haitannut.

Päivi teki yhden birkun, samoin Timo ja minulle tuli kaksi. Pelin jälkeen tavattiin klubilla Suomen tyttöjen valmentaja Heini Haapala perheineen ja paljon Ruukissa pelaava Hannele Forsman, joka toimii maajoukkueen fyysisenä valmentajana. Jesus tavattiin myös ja häntä kiitettiin pelin järjestämisestä. Golfmessuilla Helsingissä olimme jo keskustelleet hänen kanssaan ja sopineet pelaamisesta. Kirsi hoiteli asiat kuntoon. Olisimme olleet valmiit pelaamaan myös tuon kolmannen yhdeksikön, mutta vapaita aikoja ei löytynyt.

Klubilla syötiin välipala ja sinne tulivat myös Jarmo ja Anne Korhonen, jotka hoitelevat suomalaisten asioita paikan päällä. Nordcenterin ja Master Golfin junnuja oli myös pelaamassa.

Costa Ballena 25.03.2011

Costa Ballena Golf Clubin ovella oltiin heti aamutuimaan, kun sitä oltiin vasta avaamassa.

Rasmus, Emil, Pertti, Seppo ja Toni tulivat meitä moikkaamaan aamulenkillään.

Kymppitiillä oli tilaa sekä väylällä että tiillä - oltiin aamun ensimmäisiä pelaajia.

11. väylällä oli myös vettä pelotteena, mutta veden takana oli tilaa.

Kristian valmistautuu draiviin 12. tiillä. Kovin tasaista oli tällä kentällä.

14. väylä on par 3 187 m. Hyvin yletti rauta-4 jopa hiukan griinin yli.

16. väylä on myös par 3, ei pituudella pilattu, mutta vettä on välissä.

Kristian tutustuu yhteen kentän monista suurista bunkkereista.

23. väylä on par 4, joka avataan ahdistavaan kanjoniin.

Klubitalo ja terassi on hyvän näköinen rangelta päin nähtynä eikä kelissäkään ollut vikaa.

Päivi, Kirsi, Kari, Timo ja Kristian välipalalla klubilla sisätiloissa, koska ulkona tuuli.

Heini Haapala, hänen miehensä ja Hannele Forsman olivat myös syömässä.

Välipalan jälkeen ajettiin Rotaan, jossa hieman kierrettyämme löydettiin rannalle. Autot jätettiin kadun varteen ja käveltiin rantakatua pitkin. Sitten mentiin kahville La Concha-baariin, joka sijaitsee yhden kirkon vieressä. Kirkossakin poikettiin ja siellä oli joku nuorisotilaisuus menossa. Kahvilla ollessamme kirkosta lähti muutama nuorten kulkue.

Rota 25.03.2011

Rotan rannoilla oli useita varjon kanssa surfaajia, koska keli oli hyvä.

Palmuja ja kaktuksia kasvaa laajan hiekkarannan reunalla.

Kirkossakin poikettiin sisällä, kun ovet olivat auki tilaisuuden vuoksi.

Kirkossa oli joku nuorisotilaisuus ja kulkueita lähti sieltä kohti kaupunkia.

La Concha-kahvilassa nautittiin kahvit ja katseltiin torin ja kirjkon tapahtumia.

Joku linnamainen rakennus oli kirkon vieressä ja toimi virastona.

Kahvien jälkeen ajeltiinkin sitten Jereziin ja käytiin Carrefourissa ostoksilla. Sen jälkeen hotellilla päästiin tyhjentämään isolla porukalla baarikaappeja, koska loman loppu lähestyi. Illallisen jälkeen oli taas skinishow, jossa Timo S otti isoimmat rahat. Euron skinissä menestyi Thomas. Sitten alkoikin jo uni maittaa.

Päivän ylin lämpötila oli 20.9 astetta.

Jerez 25.03.2011

Yksi Jerezin lukuisista komeista liikenneympyröistä.

Carrefourin tavaratalossa on valtavasti kassoja.

Jarramania Carrefourin pubissa ja halpaa kaljaa.

Lauantai 26.03.11. Yön alin lämpötila oli 10.9 astetta. Aamulla ei tuulta ollut juuri ollenkaan. Peliajat oli varattu vasta iltapäiväksi, mutta Satun ja Timo S:n kanssa päätimme mennä heti aamiaisen jälkeen katsomaan, olisiko kentällä tilaa. Tuttu startteri päästikin meidät kentälle jo 8.40. Aivan edessämme ei ollut ketään eikä heti takanakaan. Näin saatiin pelata kaikessa rauhassa omaa vauhtiamme ja kierrokseen kului aikaa vain 4h 15min. Viimeiset ryhmämme olivat vasta lähdössä kun lopettelimme. Timo S:n kanssa teimme birkut 12. väylällä ja Satu teki sen 17. väylällä.

Jääkaappien tyhjennystalkoot jatkuivat ja Satun palkintopullo pantiin jakoon. Välillä Kankaanrantojen huoneessa oli jo reilut 10 henkeä. Melkein kaikki saivat osansa palkinnosta ja muista tähteistä. Muutama tölkki jäi lentoasemalla jonossa nautittavaksi.

Illallisen jälkeen oli viimeinen skinishow. Kari S vei tällä kertaa 7 reikää. Kristian 5, Satu 4 ja Krister 2. Euron skinissä Kristian rohmusi suurimman potin. Kellojen siirto kesäaikaan tehtiin muutama tunti etuajassa ja puolilta öin mentiin nukkumaan.

Päivän ylin lämpötila oli 22.9 astetta. Sää oli aamulla puolipilvinen, mutta selkeni päiväksi ja tuulta oli vain vähän.

Montecastillo 26.03.2011

Timppa ja Satu olivat bunkkerihommissa 3. väylällä.

Satu oli vaikeuksissa hankalalla 10. väylällä.

Timpan kanssa otettiin huikat 12. väylän birkkujen kunniaksi.

Kaksi palloa on päätynyt lähelle reikää 13. griinillä.

Osa porukkaamme kentän ja reissun viimeisellä väylällä.

Griini on vielä valloittamatta ja se on siinä.

Lasse, Ari, Sirpa ja Maija ansaitulla oluella terassilla.

Kirsi ja Timo jaksavat vielä hymyillä, vaikka reissu alkaa olla lopussa.

Tunnelma oli korkealla jääkaappien tyhjennystalkoissa.

Kari, Ari, Kirsi, Satu, Tuija ja Mirkku osallistuivat ansiokkaasti talkoisiin.

Jarmo, Arja ja Ulla pääsivät viimeinkin illalliselle.

Markus, Kristian ja Jokke olivat vakavina nautiskelemassa.

Sunnuntai 27.03.11. Yön alin lämpötila oli 12.2 astetta. Aamulla herättiin normaaliin aikaan, vaikka pelejä ei enää ollut. Aamiaisen jälkeen tehtiin loput pakkaamiset ja check out hyvissä ajoin. Sitten odoteltiin Mirkkua. Satu päätti lähteä Thomaksen ja Mian kyydissä katsomaan Eurooppa Tourin kisaa Paradoriin aivan lentokentän vieressä. 9.50 päästiin lähtemään ja nyt ajettiin alkumatka lyhintä reittiä tietä A-381 Algecirasiin. Loppumatka ajettiin kaikessa rauhassa rantatietä pitkin. Jo ennen lähtöä hotellilta kuultiin, että kone tulee olemaan useita tunteja myöhässä, mutta vuokra-auton palautus oli tehtävä oikeaan aikaan. Benalmadena Costassa käytiin Suave-ravintolassa nauttimassa kahvit ja isot valkosipulileivät. Sitten ajettiin kentälle, jossa oltiin 13.35. Auton luovutus kävi avaimet jättämällä. Muutakin porukkaamme oli jo paikalla. Lämpötila Málagassa oli 23.9 astetta aseman mittarin mukaan.

Lähtöselvitys oli jo aloitettu ja menimme pitkän jonon hännille. Kun tavarat saatiin jätettyä, osa porukkaa lähti takaisin Paradoriin, osa Málagaan ja osa Fuengirolaan tuttuja tapaamaan. Me siirryttiin turvatarkastuksen läpi ja majoituimme urheiluravintolaan, jossa syötiin saamallamme 10€:n ruokakupongilla. Pian siellä olikin iso osa porukastamme. Lentomme piti lähteä 15.45, mutta sen koneen kuultiin lähtevän Helsingistä vasta 02.10 yöllä ja tilalle oli tilattu toinen kone Madridista. Baarissa istuskeltiin ja osa pelasi korttia ja seurattiin, mitä tietoja lähtöajasta ja portista saatiin. Aika muuttui jatkuvasti ja ensimmäinen ilmoitettu aika oli 19.50. Infotiskillä kävin kyselemässä tilannetta tiuhaan ja virkailijasta tuli tuttu. Lopulta hän kertoi koneen Madridista laskeutuvan 21.09 ja näinkin sen laskun. Tyttö vielä vahvisti asian. Nyt lähtöajaksi ilmoitettiin 22.10. Koneeseen päästiinkin suurin piirtein tuohon aikaan. Se oli espanjalaisen Mint Airwaysin Boeing 757-200, joka oli melko vanha ja kulunut. Paikat saatiin valita vapaasti ja niin menimme Päivin kanssa riville 10 oven viereen. Siinä oli jaloille hyvää tilaa ja muuten kone oli melkoisen ahdas. Pian kaikki olivat koneessa ja sitten odoteltiin. Koneeseen tuli lääkäri, joka kävi ohjaamossa. Varmuudella ei selvinnyt, mitä siellä tapahtui. Lääkäri kuitenkin poistui ja lähtö tapahtui vasta 22.50.

Montecastillo-Málaga 27.03.2011

Vielä viimeinen silmäys ympäristöön huoneemme ikkunasta.

Kari astelee ulos hotellista - kotimatka alkaa.

Moottoritietä ja karuja maisemia - niitä riitti.

Benalmadena Costassa alkoi olla jo väkeä rannallakin.

Kesältä alkaa näyttää tälläkin rantakadulla.

Päivi ja Mirkku odottelevat Suavessa valkosipulileipiä ja kahvia.

Askelet käy kohti apteekkia Benalmadena Costassa.

Málagan lentoasemalla alkoi kärsivällinen odottelu.

Jonossa oli mittaa pelottavan paljon, mutta ei ollut kiire.

Tuija ja Timo valitsemassa ruokaa urheilubaarissa lentoasemalla.

Ari ja Sirpa nautiskelivat tiskillä ja hymyä vielä riitti.

Satu kävi Paradorissa ja sai Alvaro Quirosin nimmarin hattuun.

Maanantai 28.03.11. Meidän piti alun perin olla jo kotona, mutta myöhästymisen takia istuttiin vielä lentokoneessa. Ruokaakin saatiin ja kaikki juomat tulivat ilmaiseksi. Lento sujui kaikin puolin hyvin ja Helsinkiin laskeuduttiin 4.20. Matkatavaroiden saanti kesti taas kauan ja viimeiset tavaramme tulivat aivan viimeisten joukossa. Airport Taxi oli suljettu, joten jouduimme menemään kotiin tavallisella taksilla. Se oli tila-auto, jota ajoi 10 vuotta Suomessa asunut somali, joka puhui ihan hyvää suomea. Kyyti maksoi 50€. Lämpötila oli 0 astetta ja räntää satoi.

Matka onnistui erinomaisesti. Säät olivat yhtä päivää lukuun ottamatta erinomaiset ja kenttä oli hyvässä kunnossa. Hotelli oli pieni pettymys ja sekin lähinnä näköalan suhteen. Muuten kyllä menetteli. Golfkohteena tämä on kohtuullinen, mutta saman 18-reikäisen kentän pelaaminen päivästä toiseen käy hieman tylsäksi. Lähellä on kyllä muitakin kenttiä, mutta greenfeet niille maksavat aika paljon. Montecastillon asukkaille olisi Sherry Golfissa greenfee ollut 65€. Tuo Costa Ballenan tarjous tuli puolestaan hyvillä suhteilla. Itäpuolella on 20 km:n päässä Arcos Gardens, mutta sinne greenfee on varmaan paljon kalliimpi. Muitakin pienempiä kenttiä kyllä on melko lähellä. Hyvä reissu kuitenkin!

Helsinki-Espoo 28.03.2011

Helsingissä jouduttiin odottelemaan matkatavaroita viimeiseen asti.
Espoossa ei tilanne ollut juurikaan muuttunut kahdessa viikossa.