Golfmatka Belekiin Turkkiin 12.-19.04.2014

Matkaseurue: Päivi, Esa ja 12 muuta golfaria Ruukkigolfista ja 12 muualta Suomesta
    Matkareitti: lento Helsinki - Antalya, bussi Antalya - Belek - Antalya, lento Antalya - Helsinki
    Pelatut kentät: Gloria Golf Old Course, Gloria Golf New Course, Gloria Golf Verde ja TAT Golf Mediterranean ja Forest

Jo syyskesällä 2013 alettiin Ruukissa miettiä, minne lähdetään pelaamaan keväällä. Espanja ei enää niin kovasti kiinnostanut ja Belek oli mielessä jo edellisen Espanjan reissun jälkeen. Niinpä yhtenä päivänä Ruukkigolfissa Siron Timo ilmoitti, että he ovat varanneet OnGolfin pelimatkan Belekiin 12. - 20.04.2014. Niinpä mekin Päivin kanssa varattiin matka heti, kun olimme päässeet kotiin 26.09.2013. Matkakavereiksi oli lähdössä iso joukko (13) ruukkilaisia. Hotelliksi tuli Gloria Golf Resort. Varauksen tein netin kautta ja maksussa oli hieman ongelmia. Luottokortilla maksettuani varausmaksun sivu jäi jumiin, enkä tiennyt, oliko maksu mennyt. Niinpä maksoin sen vielä pankkitunnuksilla. Myöhemmin saamastani tiliotteesta ja Visa-erittelystä selvisi, että maksu oli mennyt kahteen kertaan. Soitin OnGolfiin ja asia selvisi. Loppumaksusta vähennettiin maksamani ylimääräinen summa. Matkan hinta oli 1536 € hengeltä bägin kuljetuksineen (56 €). Matkaan kuului majoitus puolihoidolla, 5 peliä ja matkanvetäjän palvelut. Alun perin matkan vetäjänä piti olla taas tuttavani Outi Kunttu, mutta myöhemmin selvisi, että matkan vetäjänä on Anssi Rauhala.

Pelejä kuului hintaan 5, jotka pelattiin Gloria Golf Clubin kolmella kentällä. Vapaapäiväksi varasimme edellisenä päivänä kierroksen TAT Golfissa, joka on alueen läntisin kenttä. Siellä meitä oli pelaamassa lisäkseni Timppa, Leinon Timppa ja Raikka. Suurin osa pelaajista piti vapaapäivän, mutta jotkut pelasivat aivan hotellimme vieressä olevan Robinson Golf Club Nobiliksen.

Tämän matkakertomuksen yhteydessä on paljon kuvia. Jos haluat nähdä kuvan suurempana, klikkaa pikkukuvaa!

Lauantai 12.04.14 Lämpötila Espoossa oli aamulla 04.00 3.4 astetta ja sää sumuinen. Kentälle lähdettiin omalla autolla 04.40 ja Seutulassa oltiin 05.10. Jätin Päivin T2:n eteen ja vein auton P5:een. Porukkaa oli kentällä hitokseen ja jonot pitkät. Lähtöselvityksen teimme netissä ja se pitikin olla kaikilla tehtynä Finnairin uusien käytäntöjen mukaan. Jonossa tavattiin Raimo ja kohta sen jälkeen muistin, että mehän voidaan käyttää Priority-tiskiä ja niin menimme nauhan ali ”lapsi”-tiskille, jossa selvisimme nopeasti. Turvatarkastuksessa oli pitkä jono, mutta siitäkin selvittiin. Tuija ja Timppa olivat vastassa ja heidän kanssaan tehtiin hieman ostoksia. Sitten mentiin passintarkastuksen läpi ja tavattiin Gunvey. Hannele tuli myös vastaan ja My City Helsinki-kuppilassa olivat Dalle, Pena ja Ritva sekä Timppa ja Malla. Yhdet oluet ehdittiin ottaa, kunnes päästiin koneeseen 06.55. Finnairin Airbus 320 lähti putkelta 07.10 ja nousi ilmaan 07.19. Lämpötila oli kohonnut 7 asteeseen.

Lentoajaksi arvioitiin 3h 30min ja matka meni hyvin. Turkin Antalyaan laskeuduttiin 10.47. Lämpötila oli 17 astetta. Passintarkastuksesta selvittiin nopeasti ja matkatavaroitakin alkoi tulla hihnalta. Saimme bägimme ja saatiin tietää, että Helsinkiin oli jäänyt 2 bägiä ja 83 laukkua. Meidänkään laukkumme ei tullut, joten iso porukka suuntasi "lost & found"-huoneeseen. Siellä oli älytön tungos ja sekasotku. Niinpä osaltamme paperien saaminen kuntoon kesti kauan. Selvisin hommasta 12.20 ja nautin tax freestä ostetun Stella Artois-oluen. Tapasin myös facebook-kaverini Vesterisen Olavin, joka kuuluikin samaan 26 hengen tyhmäämme. Matkanjohtajamme Anssi Rauhala oli myös paikalla ja hän pyysi meitä menemään bussiin. Siellä istuttiin tovi, kunnes saimme luvan lähteä Belekiin. Osa porukkaa jäi vielä kentälle selvittelemään.

Gloria Golf Resortille saavuttiin n. 13.40 ja meidät ohjattiin baariin, jossa virkailija hoiti kirjautumisemme hotelliin. Ovikortilla maksettiin ostokset kaikissa paikoissa hotellin alueella ja kentillä. Saimme huoneen 1403, joka sijaitsi piha-alueen tasolla. Edessä oli pieni patio ja pensasaita ympärillä. Parempaa huonetta ei ainakaan heti löytynyt, koska hotelli oli täynnä. Majoittuminen oli ilman matkalaukkua nopeaa ja niin lähdettiin tutustumaan hotelliin ja ympäristöön. Rannallakin olivat jo baarit auki ja siellä tapasimme Raimon ja mentiin Galeon Bar-pubiin oluelle. Vähän myöhemmin löysin osan porukkaa Oasis-baarista. Klo 18.00 oli Anssin tervetulotilaisuus Cafe Gloriassa. Sen jälkeen mentiin illalliselle Mosaique-ravintolaan, josta meille oli varattu pöydät. Illallinen oli todella hyvä ja monipuolinen. Siellä kuluikin aikaa jonkin verran ja pääsimme hyvissä ajoin nukkumaan.

Helsinki - Antalya - Belek 12.04.2014

Helsingin lentoasemalla olikin tällä kertaa ruuhkaa melkoisesti.

Sää oli Helsingissä hyvin nuhruinen, mutta ei kovin kylmä.

Tyytyväistä porukkaa koneessa: Dalle, Raimo, Timppa ja Malla.

Nyt on jo ehditty bussiin Antalyassa, etupenkeillää Hannele, Timppa, Pena, Timo L ja Dalle.

Gloria Golf Resortissa huoneemme oli maanpinnan tasolla ja vihreä piha erotti meidät terassista.

Rannalla ehdittiin käydä hyvin, kun ei tarvinnut tyhjentää vaatelaukkua, joka ei mahtunut koneeseen.

Alueella oli useita suuria uima-altaita, joissa vesi oli lämmintä.

Oasis-baari on melkoisen avara ja tällä kertaa se oli melkein tyhjä.

Mosaique-ravintolassa nautimme ylyynsä yhteiset illalliset.

Sunnuntai 13.04.14 Aamulla oli lämmintä 12.8 astetta ja sää oli täysin selkeä. Yön alin oli ollut 12.3 astetta. 07.00 mentiin aamiaiselle Anatolia-ravintolaan, jossa olivat jo Timppa, Tuija, Hannele ja Dalle. Hauskaa oli ja 09.00 mentiin hotellin aulaan ja odoteltiin shuttle-bussia kentälle. Siinä kuultiin, että matkalaukkumme ovat lähteneet Antalyan kentältä 10.00. Me kuitenkin mentiin kentälle ja ostettiin tarvittavia golfvarusteita. Minä ostin shortsit, jotka maksoivat 59 euroa. Sitten mentiin hakemaan kärryt (5 euroa) ja sen jälkeen käytiin oluella. Sitten alkoikin kunnon harjoittelusessio. 10.00 oltiin Glorian Golf Old Coursen ykköstiillä, josta saatiin vettä kentälle. 10.05 lähdin ensimmäisessä tyhmässä Päivin ja Gunveyn kanssa pelaamaan. Peli takkusi aika pahasti, mutta 9. reiälle onnistuin tekemään kesän ensimmäisen birkun. Peli eteni aika hitaasti, koska kenttä oli täynnä. Kierros kesti 5h 15min. Sen jälkeen käytiin terassilla oluella ja odoteltiin muita pelaajia. Shuttle-bussi olikin jo klubin edessä ja välittömästi lähdettiin hotellille. Siellä huoneessamme odottelikin kauan kaivattu matkalaukku. Sitä vähän purettiin ja lähdettiin illalliselle. Siellä Timppa selvitti skinin tulokset ja Lotta oli tällä kertaa skinirohmu. Illallisen jälkeen kirjoittelin matkakertomusta.

Hotellihuoneen ilmastointi on ihmeellinen. Päivällä se toimii kuten pitää eli työntää viileätä ilmaa. Yöllä se alkaa kuitenkin pukata lämmintä ja huone on hyvin kuuma. Näin ollen ilmastointia ei kannattanut jättää yöksi päälle. Aika lämmintä oli kyllä sittenkin, mutta paljon parempi.

Päivä oli täysin aurinkoinen ja ylin lämpötila arviolta 22 astetta.

Gloria Golf Old Course 13.04.2014

Gloria Golf Resortin pääovella ei näy hotellin nimeä.

Tässä pakataan bägejä kentälle vievään shuttle-bussiin.

Old Coursen 1. väylä on vaativa par 5, jossa harva yrittää kahdella päälle.

Kaikki griinit ovat suuria ja melko tasaisia. Komeita huviloita on kentän alueella paljon.

Vettä on aika paljon, kuten tässäkin 7. väylällä, joka on par 3. Yläreunassa on 8. väylä.

Melkein samasta kohdasta pelataan toiseen suuntaan 14. väylä, joka on myös par 3.

Vesi on kivasti pelissä myös 15. ja 16. väylällä. Par 4:n ovat pitkiä tällä kentällä, mutta 16. väylä lammen takana on poikkeus.

Gloria Golf Clubin avarassa aulassa on keskellä caddie masterin tiski ja takana suuri hyvin varustettu pro shop, josta ostin shortsit.

Uima-altaat on kivasti valaistuja yöaikaan, mutta yöuinteja ei suositella, koska henkilökuntaa ei ole paikalla.

Maanantai 14.04.14 Aamulla oli lämmintä alimmillaan 12.0 astetta ja sää oli taas selkeä. Aamiainen Anatolia-ravintolassa oli taas runsas. Tällä kertaa tein eväät mukaan kentälle. Kävin katsomassa aulassa lähtölistaa ja kävelin pienen lenkin hotellin ympäri. 08.45 lähdettiin kentälle ja siellä Päivi otti auton Mallan kanssa. Se maksoi 30 euroa. Tänään pelivuorossa oli Gloria Golf New Course. Minä pelasin Karin ja Merjan kanssa joukkuekilpailua, jossa jokainen vuorollaan pelaa yhden väylän keltaisella pallolla ja edetään järjestyksessä. Keltaisella pallolla pelatut pisteet lasketaan tulokseen samoin kuin eniten pisteitä reiällä tehnyt muu joukkueen jäsen. Meiltä puuttui Dalle, joka ei pystynyt pelaamaan ja kärsimme hieman, koska meitä oli vain kolme. Pallomme hävisi 11. väylällä ja sen jälkeen mukaan laskettiin vain väylällä eniten pelanneen pisteet. Oma peli meni etuysin heikosti, mutta parani toisella puoliskolla. Pelaamaan lähdettiin 10.10 ja peli kesti 5h 20min. Heti alkurei'illä viereistä väylää tuli vastaan Kiviniemen Lassi, jonka tunnen jo vuosien tapaan. Toisenkin tutun Hill Siden pelaajan tapasin kentällä.

Gloria Golf New Course 14.04.2014

Gloria Golf Resortin edessä on komeita kukkaistutuksia pienen lammen ja suihkulähteen ympärillä.

Rantapuolen puistossa on opaste Glorian alueella asustelevista linnuista.

Sisälläkin on hienoja värikkäitä kukka-asetelmia aulassa ja vähän muuallakin.

Nyt odottelemme jo Päivin kanssa shuttle-bussia, joka vie meidät kentälle.

Tänään oli vuorossa Gloria Golf New Course. Kentällä on vähän enemmän kumpuja kuin Old Coursella.

Klubin terassilta näkyvät hienosti Gloria New Coursen 9. ja 18. väylät.

3. väylä on pitkä par 3, pituutta keltaisilta 175 metriä.

Tälle harjalinnulle on käynyt köpelösti väylän reunalla.

Tällaiselta näyttää kunnossa oleva hooboe eli harjalintu.

Pelin jälkeen Kari tarjosi meille oluet, koska hävitti pallon. Sitten lähdettiinkin Serenityn bussilla hotellille, koska Serenityyn ei ollut ketään menijöitä. Hotellilla käytiin Timpan ja Raikan kanssa varaamassa huomiseksi vapaapäiväksi peli TAT Golfiin. Sitten kävin suihkussa ja sen jälkeen tein pienen kävelylenkin. Robinsonin hotellin portista en päässyt ottamaan valokuvia kentästä ja niin kävelin Serenityn portille ja siinäkin portinvartija kysyi hotellikorttia. Menin hotellin aulan läpi rannalle ja kävelin takaisin omalle hotellille.

18.30 oli Cafe Gloriassa OnGolfin palkintojenjako kahden päivän osalta. Ensimmäisen päivän kilpailun voitti Charles tuloksella 18 pistettä (paremman ysin pisteet). Maanantain joukkuekilpailun voitti Hannelen joukkue. 19.00 mentiin illalliselle ja sen jälkeen huoneeseemme mentiin pienellä porukalla (Timppa, Malla, Raimo ja Anssi) istumaan iltaa ja juttelemaan mukavia.

Päivä oli täysin aurinkoinen ja ylin lämpötila noin 22 astetta.

Gloria Golf Resort 14.04.2014

Timppa odottelee vuoroaan kauniin tytön puheille varatakseen meille ajat TAT Golfiin seuraavaksi päiväksi.

Terassimme edessä oli kaunis pensas pehmeine punaisine kukkineen.

Tämä vaununtyöntäjä löytyy Gloria Serenityn puistikosta rannan tuntumasta.

Gloria hotellien alueella on runsaasti komeita bungaloweja perheille ja porukoille.

Nyt odotellaan päivän kilpailujen tuloksia. Timo L, Raimo ja Timppa Cafe Gloriassa.

Malla, Päivi ja porukkamme kuopus, matkan vetäjä Anssi olivat kylässä.

Tiistai 15.04.14 Aamulla oli lämmintä alimmillaan 11.2 astetta ja sää oli puolipilvinen. Aamiaiselle menin yksin ja Päivi jäi vielä vapaapäivän vuoksi löhömään. Sitten kävin respassa perumassa pyydetyn huoneen vaihdon, koska se olisi ollut liian työläs operaatio Päivin hoidettavaksi. Aikaa oli vielä suunniteltuun peliin, joten kävimme Siron Timpan kanssa kävelylenkillä rannassa ja katsottiin, kun kalastajavene ajoi avattavan sillan alta ja saalista näkyi olevan paljon.

8.45 lähdettiin taksilla Timo L:n, Timo S:n ja Raimon kanssa TAT Golfiin pelaamaan. Se on ensimmäinen kenttä Antalyasta päin katsottuna ja matka sinne kesti 15min. Caddiemasterilla käytiin maksamassa greenfee 99 € ja kärry 5 €. Meille oli aika varattu 10.27, mutta kysyttiin The Mediterranean-kentän startterilta, voidaanko lähteä aikaisemmin. Pelaajia ei näkynyt kuin 1. väylän griinillä ja startteri ilmoitti, että voimme lähteä heti. Kenttä oli hienossa kunnossa ja griinit nopeammat kuin Gloriassa. Tilaa oli väylillä hyvin ja pinjoja vähemmän. Peli sujui nopeasti, vaikka saavutimmekin edellä menneen ruotsalaisryhmän. Takanamme ei ollut lähellä ketään. 9 reikää kesti 1h 25min. Toisena puoliskona oli määrä pelata The Forest-kenttä. Sen tiillä oli monta ryhmää ja startteri kertoi, että pääsemme pelaamaan 20 minuutin kuluttua. Niinpä ehdimme käymään klubilla oluella. Forest-kentällä olimme sitten viimeinen tyhmä, koska takanamme emme nähneet ketään koko 9 reiän aikana. Pelikin parani hiukan ja Siron Timppa teki 2 birkkua ja minä yhden. Vettä oli mukavasti ja pari kapeata väylää, joten haasteitakin riitti. Tämän lenkin peli kesti n. 2 tuntia, koska edessä meni monta ryhmää. Kenttä on ihan haastava ja hyväkuntoinen, joten uudestaankin voisi sen pelata. Kolmas lenkki on The River, joten jotain uuttakin vielä löytyisi. Henkilökunta oli erittäin auttavaista ja ystävällistä ja Marshall mm. soitti kioskikärryn paikalle. Respasta soitettiin taksille, jolla tulimme ja se saapuikin nopeasti. Edestakainen kyyti maksoi 42 €.

TAT Golf 15.04.2014

Rannalla oli aamulla hyvin hiljaista, vain kävelijöitä ja lenkkeilijöitä näkyi.

Kanaalissa liikkui pääasiassa kalastusveneitä ja niitäkin vähän.

TAT Golfi kentälle ajettiin Belekin kylän ohi, jossa jäi nyt käymättä.

TAT Golfin Mediterranean, väylä 10. Timppa avaa ja Timo L sekä Raimo katselevat.

13. väylä on kentän lyhin. Hyvällä lyönnillä on täysi mahdollisuus päästä päälle.

Vettäkin tältä lenkiltä löytyy, mutta ei kovin paljon eikä pahasti peliin vaikuttaen.

Kilpikonna löntysteli viereisen väylän yli katselemaan lyöntejämme.

Puolivälissä ehdittiin hyvin käymään klubin valtavalla terassilla.

Näyttävä kukkapenkki on keskellä terassin tyhjää puoliskoa.

Tältä kentältä näkyivät hyvin lumipeitteiset vuoret.

Avaruutta kentällä on paikoin ja griinit melkoisen tasaisia.

21. väylällä on vettä edessä, vasemmalla ja vielä griinin edessä.

Tällä 25. väylällä tein kierroksen ainoan birkkuni.

Forest-kentän viimeinen väylä eli 27. on myös veden reunustama.

Olut maistui pelin jälkeen Raimolle ja minulle sekä Timoille.

Hotellilla oltiin 15.30. Vein bägin huoneeseen ja sitten lepäiltiin. Sirot menivät altaalle ja Päivin kanssa mentiin GT:lle Gloria Pubiin altaan vierelle. Sirot, Leinot ja Raikka olivat toisella altaalla ja hetken siinä juteltuamme lähdimme Sirojen ja Raikan kanssa rannalle Galeon-baariin. Sitten palattiin hotellille ja ennen illallista käytiin katsomassa seuraavan päivän peliryhmiä ja tietoja. Sitten olikin jo illallisen aika. Sen jälkeen Timppa ja Tuija kävivät vielä meillä yömyssyllä.

Päivä oli täysin aurinkoinen ja ylin lämpötila noin 22.5 astetta.

Gloria Golf Resort 15.04.2014

Malla ottaa aurinkoa rannan Galeon-baarissa.

Silta avataan aina vähänkin isommille veneille.

Hienoja kukkaistutuksia on rannallakin.

Keskiviikko 16.04.14 Aamulla oli lämmintä alimmillaan 11.6 astetta ja sää oli puolipilvinen. Nousin ylös kuudelta ja kirjoittelin matkakertomusta. 07.00 lähdettiin aamiaiselle, jossa taas olikin jo osa porukkaamme. Teimme taas eväät pelipäivää varten. 07.45 lähdettiin kentälle ja nyt kävin rangella. Tällä kertaa pelattiin Gloria Golf Verde, joka olikin meille uusi kenttä. Se on kaunis 9-reikäinen kenttä ja kierrettiin tietysti kahteen kertaan. Kilpailuna oli miesten ja naisten välinen reikäpeliottelu, jossa joka reiällä laskettiin joukkueiden pistekeskiarvo ja isompi voitti reiän. Minä pelasin Charlesin kanssa Merjaa ja Heidiä vastaan. Lähdimme matkaan 09.20. Heti ensimmäisellä reiällä löin avauksen metsään pinjojen keskelle, mutta sieltä 20 sentin päähän reiästä, joten tuloksena oli varma birkku. Muutenkin peli ailahteli edelleen kovasti. Ensimmäinen kierros sujui aika nopeasti, vaikka odotteluakin oli. Edellämme ei mennyt muita kuin omia pelaajiamme.

Toinen puolisko meni hieman hitaammin, mutta selvisimme koko kierroksesta vähän alle 5 tunnin. Me hävittiin oma ottelumme 3/2, mutta kivaa oli. Kierroksen jälkeen tarjosimme naisille juomat terassilla. Osa porukasta jäi klubille syömään, mutta me lähdimme hotellille. Siellä menimme Gloria Pubiin uima-altaan vierelle, jossa oluiden lisäksi Päivi otti kevätkääryleen ja minä pizzan. Se oli sopiva välipala. Sen jälkeen levättiin huoneessa ja 18.30 mentiin Cafe Gloriaan, jossa Anssi kertoi päivän kisan tulokset. Timppa selvitti skinit, jossa Anssi ja Timppa veivät taas melkein kaiken. Sitten mentiinkin jo illalliselle. Me mentiin tuttuun tapaan Mosaique-ravintolaan, mutta aika moni meni Pescado a la carte-ravintolaan. Ruokailun jälkeen menimmekin huoneeseemme viettämään iltaa kahdestaan.

Gloria Golf Verde 16.04.2014

Rangella on jonkin verran myös molemmin puolin mattopaikkoja myös pätkä nurmirangea.

Porukkamme odottelee innolla kierrosta Gloria Golf Verdelle, joka olikin minulle uusi kenttä (nr. 228).

Vettä on tälläkin kentällä mukavan paljon antamassa näköä ja luonnetta sekä myös vaikeutta.

Lammen rantoja pitkin menee monta väylää.

Kenttä on kaunis ja loistava sää sai sen näyttäväksi.

Merja katselee, kun Heidi avaa New Coursen väylän vierellä.

Tässä on taas yksi mielenkiintoinen rantaväylä.

Tässä puussa oli paljon kotiloita kotiutuneena.

Terassin ja klubitalon välistä avautuu kiva näkymä.

Päivä oli täysin aurinkoinen ja ylin lämpötila n. 21 astetta. Tarkkaa lukua ei saatu, koska huoneemme on itäpuolella ja osan päivää aurinko paistaa terassille ja kuumentaa sen parhaimmillaan 39 asteeseen.

Gloria Golf Resort 16.04.2014

Hannele ja Päivi herkuista notkuvan pöydän äärellä.

Jälkiruokani sisalsi paljon suklaata ja hyvää oli.

Iloinen Dilek tarjoili ryhmämme pöytiin joka ilta.

Torstai 17.04.14 Aamulla oli lämmintä alimmillaan 11.7 astetta ja sää oli selkeä. aamiaiselle mentiin normaaliaikaan ja minä lähdin golfkentälle 08.30. Kävin rangella harjoittelemassa sekä tietysti chippasin ja puttailin. Gloria Golf Old Courselle lähtömme olivat aikataulussa ja ensimmäinen ryhmä lähti 09.33. Nyt pelattiin reissun mestaruudesta ensimmäinen päivä. Lopputuloksiin otetaan kahden kierroksen kolme parasta yhdeksikköä. Minä pelasin Hannelen ja Sturen kanssa. Alku meni heikosti, kun tein ensimmäisen yhdeksän reiän aikana vain 9 pistettä, kun Sture teki 19 ja Hannele 17. Toinen puoli olikin sitten aivan erilainen. Peli rupesi löytymään ja pareja tuli tasaiseen tahtiin. Pientä epäonneakin oli, mutta 16. väylän birkku piristi. Peli kesti aika tarkkaan 5 tuntia. Pelasin sisääntulon 38 (ulos 51) lyönnillä ja pisteitä oli 19. Pelin jälkeen käytiin taas terassilla oluella ja sitten lähdettiin hotellille.

Gloria Golf Old Course 17.04.2014

Timppa ja Päivi ovat menossa hissillä yläkertaan.

Heidi, Pena, Ritva, Timo L ja Tuija odottelevat kyytiä.

Old Coursen lähtöpaikalla kävi taas kuhina.

Tässä rymämme minä, Hannele ja Sture.

1. väylällä on vesi uhkana koko matkan, myös griinin vierellä.

Sture puttailee suuren bunkkerin vierellä suurella viheriöllä.

Ankat vai mitä hanhia lienevätkin, ottivat leipää Sturelta jopa kädestä.

Tasaista on ja vesi näkyy joka paikkaan.

Veden lisäksi myös pinjoja on paljon, mutta puskia vähän.

Hotellilla vaihdettiin nopeasti kenkiä ja vaatteita ja lähdettiin Päivin, Hannelen ja Dallen kanssa kävelylle Gloria Golf Serenitylle katsomaan vanhaa tuttua hotellia. Oluelle mentiin rannan tuntumassa olevaan La Trattoria Romano-ravintolaan. Tilattiin Gin Tonicit ja kaveri näpytteli summia laitteeseen, johon kortin tiedot syötetään ja kysyi, onko 45 € OK. Sanoin että ei ja kerroin, että Gloria Golf Resortissa 2 GT:tä maksaa 11 €. Sitten kolme tarjoilijaa ihmetteli laitetta ja viimein meiltä tultiin kysymään, onko 20.50 € OK ja sehän oli. Samalla aikaa rannalla joku valokuvaaja kuvasi kahta vaaleatukkaista mallia. Siitä tulikin mieleen, että Suomen missiehdokkaat olivat samaan aikaan Alanyassa.

Kävelyn jälkeen istuttiin hetki terassilla, kunnes Timppa ja Tuija pyysivät käymään luonaan. Siellä istuttiin hetki ja ja sen jälkeen mentiinkin illalliselle Mosaique-ravintolaan, jossa Dilek-tarjoilija hoiti tuttuun tapaan juomatilauksemme. Vatsa tuli taas täyteen ja aterian jälkeen käytiin vielä Tuijan ja Timon luona. Sitten olikin jo aika mennä nukkumaan ja kärsimään kuumasta huoneesta.

Päivä oli täysin aurinkoinen ja ylin lämpötila n. 23 astetta.

Gloria Golf Resort 17.04.2014

Timppa ja Päivi ovat taas kapselissa matkalla alas.

Golf Resortin ja Serenityn välissä on suuri teatteri - ilman seiniä.

Serenityn aulassa on isoja akvaarioita useita ja kaloja joka lähtöön.

Puistossa on jännä rakennus, jossa on spiraali torni.

Serenityn Romano-ravintolassa otettiin gin tonicit.

Rannalla ja hotellin puistossa kuvattiin nuoria malleja.

La Romano on italialainen ravintola Serenityn puistossa.

Illalla kelpasi istuskella huoneemme terassilla.

Serenityssä on paljon vettä, mutta on sitä Golf Resortissakin hieman.

Perjantai 18.04.14 Aamun lämpötila oli alimmillaan 13.5 astetta ja sää oli pilvinen. Aamiaiselle mentiin heti 07.00:n jälkeen ja golfkentälle lähdettiin 08.30. Sadetta oli luvattu, mutta vielä oli melko kuivaa ja harjoittelu sujui ongelmitta. Kun kisamme ensimmäiset ryhmät lähtivät matkaan New Courselle, alkoi satamaan. Vettä tulikin sitten koko kierroksen ajan kaikilla pelaajilla. Yhdelle griinille oli tullut lätäkkö, mutta muuten kenttä oli ihan hyvässä kunnossa. Välillä satoi todella rankasti, ukkonen jyrisi ja tuuli oli kova, joten keli oli haastava. Pelasin Karin, Sturen ja Olavin kanssa viimeisessä ryhmässä ja aloitimme 10.00. Peli ailahteli kaikilla kelistä johtuen, mutta kierros kesti vain 4h 30min. Pelin jälkeen tehtiin sisäravintolassa uudet kortit, koska kisakortit olivat kastuneet pahemman kerran. Samalla otettiin klubilla oluet. Sitten lähdettiinkin hotellille.

Gloria Golf New Course 18.04.2014

Gloria Golf Clubin klubitalon pääsisäänkäynti on yksinkertaisen näköinen, mutta piha siisti.

Nyt oli sadepäivä ja terassilla ei voinut olla, joten tultiin sisälle ravintolaan Timon kanssa.

New Coursen 1. väylä oli sateen vuoksi hieman ankean näköinen, mutta hyvässä kunnossa.

Vettä väylän vierellä 9. väylällä ja taivaaltakin sitä tuli oikein kunnolla.

Nyt taisi sade olla pahimmillaan. Lätäköitä ei kuitenkaan syntynyt.

Pelin jälkeen normaalit oluet nautittiin sisätiloissa ennen hotellille lähtöä.

Kamerakin otti kosteudesta nokkiinsa, enkä saanut kuvattua Glorian Flamingoja tien varrella. Eväätkin syötiin sitten hotellihuoneessa, koska kentällä ei kerta kaikkiaan tullut mieleenkään syödä niitä. Huoneessa pidettiin kunnon lepotauko ja pakattiin bägit. Kävin aulassa tekemässä lähtöselvityksen ja sain palvelupisteestä apua löytämään koneen, josta pystyin boarding passit tulostettua. 17.30 oli Anssin palkintojen jako Cafe Gloriassa. Naisten sarjan voitti Ritva ja tasatuloksella puttikisan jälkeen toiseksi tuli Heidi. Miesten kisa oli yhtä tasainen. Kari voitti ja tasatuloksella toiseksi tuli Sture. Skineissä Anssi, Timppa ja Minä saatiin paras potti.

18.30 mentiin Pescado-ravintolaan illalliselle ja nautittiin hyvistä kalaruoista ja viinistä. N. 22.10 osa porukkaa meni aulabaariin ja me huoneeseemme, jonne Gunvey tuli ottamaan viinin tähteitä. Hänen kanssaan käytiin respasta pyytämässä lista ostoksista, jotka tarkastettiin huoneessa. Pakkaamisen jälkeen n. 23.45 päästiinkin sitten levolle.

Päivä oli siis sateinen ja ukkonenkin jyrisi ja ylin lämpötila 19.7 astetta.

Gloria Golf Resort 18.04.2014

Ritva, Pena ja Malla odottelemassa palkintojen jakoa Cafe Gloriassa.

Heidi puttaa naisten sarjan voitosta Ritvaa vastaan.

Liisa, Gunvey, Lotta ja Heidi keskustelevat illallispöydässä.

Raimo, Malla ja Anssi odottelevat ruokaa.

Hyviä mustekalarenkaita tuli alkuruoaksi.

Tässä on illallisen menu numero 2, jonka useimmat ottivat.

Lauantai 19.04.14 Aamulla oli lämmintä alimmillaan 13.7 astetta ja sää oli pilvinen, mutta ei satanut. Heräsin 05.50 ja kirjoittelin juttuja. Sitten pakkailtiin loppuja tavaroita ja 07.00 mentiin aamiaiselle. Sen jälkeen alettiinkin valmistautua lentokentälle lähtöön, jonka piti tapahtua 09.00. 08.20 oltiin jo aulassa ja kirjauduttiin ulos hotellista ja maksettiin lasku. Kohtuullinen summa siihen olikin kertynyt. Odotellessamme menimme Timpan kanssa ostamaan tiskiltä kaljat. Yritin tarjota rahaa baarimikolle ja hän kysyi, olemmeko kirjautuneet ulos. Kun hän kuuli, että oltiin, hän tarjosi oluet meille.

Gloria Golf Resort 19.04.2014

Anssi, Gunvey, Dalle, Sture, Lotta ja Timo odottelevat lentokentälle lähtöä aulabaarissa.

Kotimatka on alkamassa, sillä olemme päässeet jo bussiin. Iloisin mielin ollaan.

Nyt oli viimeinen tilaisuus kuvata Glorian flamingot, jotka ovat tarhasse kentän reunalla.

Bussi tuli hotellin ovelle 08.50 ja pakkaamisen jälkeen pääsi lähtemään 09.00. Matka Antalyan Havalimani-lentoasemalle kesti puolisen tuntia. Aluksi mentiin turvatarkastuksen läpi, jossa läpivalaistiin kaikki matkatavarat. Vasta sen jälkeen mentiin lähtöselvitykseen, jossa bägit kasattiin lattialle, josta ne kuljetettiin menemään koneeseen eri kautta. Tämän jälkeen oli passin tarkastus ja vielä turvatarkastus. Kaikki sujui kuitenkin nopeasti. Baarissa ostin Efes-oluen, joka maksoi 5.60 €. Toinen Finnairin kone lähti Suomeen 40 minuuttia ennen meidän konetta, jonka lähtöaika oli 11.50. Koneeseen päästiin 11.20 ja kaikki oli valmista 11.40, mutta lennonjohto ei antanut lupaa lähteä putkelta ennen kuin 11.48. Finnairin Airbus 320 nousi ilmaan 11.56. Lentoajaksi kapteeni ilmoitti 3h 20min.

Lentosää oli hyvä ja Helsinkiin laskeuduttiin etuajassa 15.14. Hihnalla jouduttiin odottamaan bägejä aika pitkään, koska ne olivat todennäköisesti tulleet jo edellisellä lennolla. Tunnin kuluttua laskeutumisesta päästiin sitten lähtemään ja vietiin matkatavarat kärryillä P5:een, jossa automme oli. Pysäköinti maksoi 69 euroa. Kotona oltiin 16.50 ja näin oli taas yksi onnistunut golfmatka saatu loppuun.

Belek - Antalya - Helsinki 19.04.2014

Belekin kyläkin jää taakse, mutta vielä se varmaankin nähdään - joskus.

Antalyan Havalimani-kenttä jo odottelee Suomeen lähtijöitä.

Finnairin tiskeillä oli tungosta, sillä kaksi konetta oli lähdössä Suomeen.

Aikaa jäi kuitenkin istua kentän baarissa.

Kaksi koneellista suomalaisia täytti baarin.

Belek ja Antalya jäävät taakse ja suunta on kohti kotia.